ناگفته های اوزون تراپی

اوزون تراپی چیست؟

اوزون درمانی و اوزون تراپی چیست ؟

 اوزون فرم مولکولی از اکسیژن است که در آن سه اتم اکسیژن به هم متصلند. این حالت از اکسیژن ناپایدار بوده و غیر فعال می باشد و همچنین بوی خاصی  دارد. به عبارتی اوزون ‌گاز بی رنگی است که به تازگی در دانش ‌پزشکی انقلاب ‌بزرگی به پا کرده و در درمان های گوناگون به ویژه درد های مفصلی  کاربرد های بسیاری دارد. اتم اضافی در این ساختار آن را به قوی ترین اکسید کننده و ضد عفونی کننده تبدیل کرده است. در این روش درمانی، برای بهبود و درمان بعضی از بیماری‌ها گاز یا مایع یا محلول ازون‌دار را از راه خوراکی، تزریقی، پوستی وارد بدن بیمار می‌ کنند. یک بررسی در سال 2011 انجام شد که طبق نتایج آن اوزون درمانی در موارد زیر کاربرد داشته است:

  • درمان آرتریت
  • مبارزه با بیماری های ویروسی مانند HIV و SARS
  • ضد عفونی کردن زخم ها
  • فعال کردن سیستم ایمنی
  • درمان بیماری ایسکمیک قلب
  • درمان دژنراسیون ماکولا
  • درمان سرطان

محققان در حال حاضر در حال بررسی اثرات اوزون تراپی بر بدن انسان برای شناسایی هر گونه فواید درمانی بالقوه دیگر هستند. اوزون درمانی همچنین ممکن است فرآیندهای ناسالم بدن شما را مختل کند. تحقیقات نشان داده است که اوزون درمانی می تواند از رشد و تکثیر عوامل بیماری زا مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ، مخمر و تک یاخته ها جلوگیری کند.

 

اوزون تراپی یا اوزون درمانی به معنی بهره مندی از گاز اوزون برای درمان انواع درد است .که به صورت های گوناگونی مانند اوزون تراپی زانو ، درمان دیسک کمر، درمان زخم های دیابتی، عفونی و غیره استفاده می شود. اوزون درمانی روشی سالم در درمان بیماری های عضلانی و مفصلی نیز می باشد. در این روش درمانی  گاز ازن به صورت کاملا تخصصی در بافت تزریق می شود .

 

جلسات درمانی و نحوه درمان

برای اکثر افراد یک مرحله درمان کافی است و برخی دیگر تا چهار جلسه نیاز دارند. و معمولا بعد از تزریق نیاز به مراقبت خاصی نیست. مثلا در مورد مشکلات مربوط به مقصل زانو ؛ اوزون تولید شده از دستگاه گرفته شده و توسط سرنگ در شرایط کاملا استریل شده به مفصل زانوی بیمار تزریق میشود.اوزون درمانی توسط سرنگ های مخصوصی انجام میشود و قبل از تزریق بی حسی در محل تزریق میشود که درد آن معمولا به اندازه یک آمپول زدن ساده است حتی میتوان گفت کمتر!اگر تزریق آمپول اوزن با بی حسی به کار برده شود دردی بیشتر از یک تزریق عضلانی معمولی نخواهد داشت. در حین تزریق گاز اوزون ممکن است نقاط تزریق کمی دردناک شود؛ اما پزشکان برای کاهش این درد از مسکن های بی حس کننده استفاده می کنند. پیش از تزریق، پوست را با اسپری لیدوکائین بی حس کرده سپس با یک سرنگ لیدوکائین 2 درصد می کشیم که این کار جهت بی حسی ، درون مفصل انجام می شود. سپس نوبت دستگاه اوزون می رسد و با سرنگی که از قبل آماده کرده ایم بر اساس دز مورد نظر گاز اوزون را از دستگاه استخراج کرده و در شرایط کاملا استریل بعد از آسپیراسیون به بیمار تزریق می کنیم .

 

اوزون تراپی در ایران و سایر کشورها

این روش چند سالی است که وارد ایران شده و به تازگی در دفترچه تعرفه های خدمات پزشکی ثبت شده است. گرچه در دنیا دارای قدمت طولانی تری میباشد.از سال ۱۹۸۵، بیشتر از پانزده کشور مجوز استفاده از ازن تراپی را صادر کرده‌اند. به گزارش متخصصان این حوزه در سال‌های اخیر بیش از 13 هزار نفر از بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر در اروپا با تزریق گاز ازون بهبود یافته‌اند.

 

اثربخشی این روش چقدر است؟

تحقیقات برای اوزون تراپی نتایج متفاوتی را نشان می دهد و نتایج بسیار امیدوارکننده است. بیش از 100 سال است پزشکان در سراسر جهان از اوزون درمانی استفاده می کنند و هنوز هم در اروپا و آسیا انجام می دهند. اوزون را می توان از طریق تزریقات محل خاص و IV تجویز کرد. در حالی که تزریق‌های موضعی می ‌توانند به درد مفاصل و بهبود زخم کمک کنند، اوزون IV بیماری‌هایی مانند اختلالات ایمنی، اختلالات تنفسی و دیابت را درمان می ‌کند و باکتری ‌ها و ویروس ‌ها را از بین می ‌برد و از تشدید برخی بیماری‌ ها جلوگیری می کند.هم اکنون چندین آزمایش بالینی اوزون درمانی برای شرایطی از بیماری قلبی تا آرتریت در حال انجام است.

 

موارد استفاده از اوزون تراپی

برای درمان درد مختلف بدن
درمان دردهای شدید مفصل کمر و گردن
آسیب دیدگی تاندون روتاتور کاف
آرتروز لگن و زانو
دیسک کمر
بیرون زدگی دیسک
کمردرد
دردهای عضلانی اسکلتی
سندروم تونل کارپال
درد عصب و رگ سیاتیک
سینوزیت
ضد عفونی کننده و پاک کننده زخم
از بین برنده میکروارگانیسم های باکتریای و قارچی و ویروسی
زخم های دیابتی
اختلال آرنج تنیس بازان
درد و اختلالات لگن
عفونت های دندان
درمان خار پاشنه
بهبودی بعد از جراحی مفاصل
شکستگی های غیر قابل درمان
جراحات
درمان تنگی کانال نخاعی
آسیب دیدگی ها ورزشی
شکستگی های غیر قابل درمان
بهبود اکسیژن رسانی
معکوس کردن روند پیری
فعال سازی آنتی اکسیدان ها در سلول ها
درمان تومورهای سرطانی
بیماری‌های قلبی و عروقی
آلرژی‌ها
بیماریهای عصبی
برای «دوپینگ» ورزشی
سندروم تونل کارپال
درمان تومورهای سرطانی و لنفوم
بیماری پارکینسون
معکوس کردن روند پیری
زیبایی
اثرات بینایی
بیماری‌های ویروسی

انواع روش های اوزون تراپی

تزریق مستقیم به بافت: اگر برای مشکل یا زخم اندام تحت اوزون تراپی قرار می گیرید، به احتمال زیاد گاز اوزون مستقیماً به بافت قسمت آسیب دیده بدن تزریق می شود.

تزریق به صورت داخل وریدی: برای درمان اختلالات داخلی، مانند HIV، معمولاً گاز اوزون در خونی که از شما گرفته شده است حل می شود. سپس خون با گاز محلول از طریق IV به شما تزریق می شود. این فرآیندی است که به عنوان اتوهمتراپی شناخته می شود. البته در موارد نادر استفاده داخل وریدی اوزون می تواند خطر ایجاد آمبولی از طریق تشکیل حباب های هوا را به همراه داشته باشد.

تزریق به صورت عضلانی: اوزون درمانی به صورت تزریق عضلانی نیز در دسترس است. برای این تزریق، گاز اوزون اغلب قبل از تزریق با اکسیژن مخلوط می شود.

چگونه برای اوزون تراپی آماده شویم؟

شما می توانید با ارائه مدارک پزشکی خود، از جمله ام ار ای، آزمایش خون، مدارک مبنی بر شواهد بیماری خود در مورد بهترین راه برای آماده شدن برای اوزون تراپی مشورت کنید. برخی پزشکان ممکن است با گرفتن خون از بدن شما، سپس مخلوط کردن آن با گاز اوزون و جایگزینی آن، اوزون درمانی را انجام دهند. برخی دیگر در اتاق عمل مجهز به دستگاه سی ـ آرم، گاز اوزون را به بدن شما تزریق نمایند. در همین مقاله در مورد نحوه انجام کار در اتاق عمل نیز توضیح خواهیم داد.

 

پس از تزریق و اثرات درمانی

میتوان انتظار کاهش درد بلافاصله پس از تزریق اوزون را داشت.این روش درمانی غضروف ها و بافت ها را بازسازی میکند .اوزون تراپی روی زانوها اثر بیشتری میگذارد ،اوزون تراپی باعث بهبود آسیب دیدگی های مزمن و بازسازی مفاصل و هم چنین بهبود مفصل آسیب دیده در فعالیت های ورزشی میشود.اوزون درمانی میتواند در مفاصل ، زیر پوست ، داخل تاندون ها و ماهیچه ها تزریق شود.معمولا اوزون تراپی  باعث کاهش درد فرد میشود و در افراد مختلف پاسخ متفاوتی خواهد داشت.

نحوه عمل اوزون تراپی

پس از اینکه شما با صلاحدید پزشک خود کاندیدای انجام این عمل شدید، روزعمل شما برای حضور در بیمارستان مشخص می ‌شود. در بیمارستان، بیمار به اتاق عمل مجهز به دستگاه سی ـ آرم انتقال داده می ‌شود. البته در برخی کلینیک های مجهز به اتاق عمل با دستگاه مخصوص نیز این عمل انجام می گیرد. در اتاق عمل با فلوئوروسکوپی یک روش تصویربرداری با اشعه ایکس که در آن تصویرهای زنده گرفته می ‌شود، نواحی دارای مشکل مشخص می شود. به طور مثال در اوزون درمانی دیسک کمر بیمار به شکم می‌ خوابد؛ بعد از بی حسی موضعی سوزن دیسکوگرافی وارد دیسک می ‌گردد ولی به هیچ عنوان این عمل دردناک نیست و بیمار در حین عمل قادر به صحبت کردن و پاسخگویی است.زمانی که سوزن به کمک تصاویر سی ـ آرم در جای مناسب قرار گرفت، عامل مخالف (ماده حاجب نسبت به اشعه) برای مشاهده معماری دیسک تزریق می ‌شود که به این کار دیسکوگرام می ‌گویند. مجدداً داروی بی‌حسی به داخل دیسک تزریق می ‌شود و پس از یک دقیقه، گاز مخلوط اکسیژن و اوزون گرفته شده از دستگاه مولد اوزون، داخل دیسک تزریق می ‌گردد و سرانجام سوزن بیرون آورده می‌ شود.

بخش مهم و حیاتی این عمل قرار دادن سوزن داخل دیسک است که اگر توسط پزشک حاذق انجام گیرد هیچ مشکلی به وجود نمی آید. زیرا این عمل معادل جراحی دیسک آسیب ‌شناختی است و بسیار مهم است پزشک شما دوره های لازم را دیده باشد و به همراه تجربه کافی این کار صورت گیرد. روش درمانی اوزون تاکنون باعث بهبودی آسیب دیدگی های مزمن، بازسازی مفاصل و… شده است.

دوران نقاهت پس از اوزون تراپی چقدر است؟

معمولاً در این روش هیچ استراحت مطلقی وجود ندارد. اثرات اوزون درمانی می تواند توسط برخی بلافاصله و برخی دیگر در عرض چند روز تا یک هفته احساس شود. شما بلافاصله بعد از عمل می توانید از کلینیک خارج شوید و مستقیماً به منزل یا سر کار بروید؛ زیرا عوارض جانبی اوزون تراپی بسیار کم است. اگر اوزون درمانی با خون شما انجام می شود، با خواب کافی شب قبل و خوردن صبحانه سالم در آن روز، برای خون گیری خود آماده شوید. همچنین آب زیادی بنوشید.

 

هزینه اوزون درمانی

بر اساس قیمتهای مصوب هزینه اوزون تراپی برای هر زانو در هر جلسه دویست هزار تومان است.هزینه اوزون تراپی برای سایر بیماریها پس از ویزیت و بررسی بیمار مشخص خواهد شد و با توجه به تعداد جلساتی که بیمان برای درمان نیاز دارد تعیین می شود.

 

فواید اوزون تراپی

اوزون با توجه به خواص بازسازی فوق العاده ای که دارد جزو درمان های بسیار موفقت آمیز در درمان آرتروز میباشد.اوزون درمانی بدون عارضه است حتی به صورت تزریق مداوم. هزینه پایین تر در مقایسه با سایر روشهای درمانی وانتظار کاهش درد، بلافاصله بعد از انجام تزریق، یکی دیگر از فواید این روش درمانی است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط منبع معتبر در سال 2018، هنگامی که اوزون با مایعات بدن تماس پیدا می کند، واکنش های حاصله پروتئین ها و گلبول های قرمز بیشتری را تولید می کنند. این موضوع باعث افزایش اکسیژن در بدن شما می شود. با افزایش سطح اکسیژن در خون، اوزون درمانی ممکن است به کاهش استرس وارده بر ریه ‌ها کمک کند. ریه های شما مسئول تامین اکسیژن خون شما هستند و کارایی آنها بالاتر می رود. یک مطالعه در سال 2014 به اوزون درمانی داخل وریدی یا تزریق اوزون مخلوط با خون برای درمان COPD پرداخت. این مطالعه نشان داد که این درمان کیفیت زندگی و توانایی ورزش را در افراد سیگاری مبتلا به COPD بهبود می بخشد. از دیگر فواید آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کبد را تمیز می کند.
  • با تسکین درد عضلانی عضلات را تقویت می کند.
  • در برابر سکته مغزی محافظت می کند.
  • هضم غذا را تنظیم می کند و انگل ها را از بین می برد.
  • از حمله قلبی ناگهانی جلوگیری می کند.
  • از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند.
  • تعادل پایه اسید را در بدن تنظیم می کند.
  • از بیماری های سیستم عصبی محافظت می کند.
  • علاوه بر این، تمام سلول های بدن را تمیز، تصفیه و انرژی می دهد.

فواید عمل اوزون در مقایسه با دیگر عمل ها:

  • میزان ریسک و خطر کمتر به خصوص برای کمر درد و گردن درد
  • روشی مقرون به صرفه و اقتصادی تر
  • مدت زمان عمل کوتاه تر
  • صرفه جویی در زمان
  • بدون عوارض بیهوشی و خطرات آن برای افراد مسن

 

عوارض اوزون تراپی

اوزون درمانی عارضه خاصی ندارد .اما ممکن است برخی از بیماران به اوزون درمانی جواب کمی بدهند.تعدادی از موسسات معتقدند که حتی یک مرگ یا واکنش جدی به اوزون گزارش نشده‌است.گاز اوزون كه در پزشكي استفاده ميشود هيچ عارضه ای ندارد و مورد تاييد وزارت بهداشت ایران ميباشد.همچنین میتوان گفت استفاده بیش از حد یا دوزهای بالا ممکن است سبب ایجاد آسیب‌های جدی در سلول‌های خون و بدن شود ، بنابراین نقش پزشک در نحوه معالجه بیمار بسیار مهم است.

آیا اوزون درمانی بی خطر است؟

این روش سال هاست که به طور ایمن مورد استفاده قرار می گیرد و سلامتی را به افراد بسیاری بازگردانده است، اما نیاز به استفاده دقیق و توسط متخصصان با تجربه دارد. فقط زمانی که فرد گاز اوزون را استنشاق کند مضر است و منجر به تحریک ریه و گلو، سرفه و تشدید علائم آسم می شود. اما در روش های درمانی کمر درد، زانو درد، آرتروز و … تا کنون هیچ عارضه مضرری گزارش نشده است. اگر می‌ خواهید درباره اوزون ‌تراپی و اینکه آیا کاندیدای این درمان هستید اطلاعات بیشتری کسب کنید، وقت مشاوره رایگان با دکتربحرانی را رزرو نمایید.

 

نظر بیماران کلینیک

 

 

 

 

123 دیدگاه در “ناگفته های اوزون تراپی

  1. هاشم شوندی میگوید:

    سلام. من ۳۷ ساله هستم… مبتلا به عارضه تنگی کانال نخاع شده ام… (تترکورد)… برای درمان میتونم تحت ازون تراپی قرار بگیرم؟؟؟
    09190059100

  2. طیب میگوید:

    سلام,وقت بخیر.اقای دکتر الان کدوم برند دستگاه ازون بهتره و غلظت قابل اعتمادی رو میده؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

      • شیوا میگوید:

        سلام آقای دکتر
        خواهر من یکماه پیش برای دیسک کمر اوزون تراپی کرد، الان انداره یه عدد سیب در محل تزریق دچار فرورفتگی شده. میخوام دلیل این تحلیل شدید بافتی رو بدونم. چیکلر میتونیم براش انجام بدیم؟؟

  3. artmojgan میگوید:

    من وزنم مناسبه ولی یکی دوساله زانو درد شدید دارم دکتر گفته زمینه آرتروز داری با توجه به اینکه وزنم مناسبه تا چه حد میتونه تشخیص دکتر درست یا غلط باشه؟

  4. malekiroyaaa میگوید:

    سلام و درود آیا زانوی که در شرف ساییدگی باشه درد داره یا نه من دوماه پشت زانو مینیسک پام تقریبا کشیده شده و پام درد میکنه که درست نمیتونم راه برم و عکس گرفتم دکتر گفت داره ساییده میشه آیا درسته و درمانش چیه ممنون از پاسخگوییتون

  5. meysam1988522 میگوید:

    سلام من وقتی میرم فوتبال پای چپم قسمت جلو ران درد شدیدی میگیره احتمال داره دچار کشیدگی شده باشه اگه اینطوره چه تمرینی انجام بدم خوب بشه

    • دکتر بحرانی میگوید:

      سلام دردرمان نرمی کشکک عمدتا ورزش و مصرف دارو موثراست وباآرتروز مفصل متفاوت است بااینحال دربرخی موارد ودرشدتهای پایین نرمی تزریق ژل وگازاوزون میتونه موثرباشه

  6. دکتر بحرانی میگوید:

    سلام اقای دکتر من تنگی کانال نخاعی دارم و همیشه از ناحیه کمر و پا درد دارم ایا با این روش مشکل من قابل درمان هست؟

  7. behnaz.m.1234 میگوید:

    سلام اقای دکتر …برادر من دو دیسک گردنش پاره شده ایا اوزون تراپی جوابگو هست یا حتما باید جراحی بشه ایا راه دیگه ای وجود داره غیر جراحی؟

    • دکتر بحرانی میگوید:

      سلام بله احتمال تاثیرهست ولی ابتدا معاینه ازجهت ضعف عضله بایدصورت بگیره و ام ارای دیده بشه

  8. ata_ali_shah میگوید:

    سلام شوهرم در اثر کار زیاد بیرون زدگی استخوان آرنج داره در هر دودست و درد داره و خواب رفتگی میشه راهنمایی بفرمایید در مان داره ک اقدام کنیم ۳۵ سالشه

  9. vahideh.khalilzadeh میگوید:

    باسلام و احترام دیسک کمر مهره ۴ و5 دارم آرتروز گردن درد شدید دارم مخصوصا پاها دیابت دارم ۶۲ ساله آیا این درمانها نتیجه مثبت و دایمی هست؟؟

  10. keyvanfarasaty میگوید:

    باسلام جناب دکتر تاندون که پاره شده باشه با اوزون ترابی درمان می‌شود لطفا منو راهنمای کنید با تشکر

  11. maryam_73_82 میگوید:

    سلام ببخشید من در دست چپم چسبندگی رگ اعصاب داشتم الان مدتی سمت راستم از کتفم جای که سرشونه قرار داره درد دارم براحتی دستمونو نمیتونم بالا و پایین کنم بخصوص شبها وقتی میخوابم بیدار که میشم درد بیشتر واحساس میکنم خشک شده و خیلی هم صدا میده علتش میتونه چی باشه

  12. @boy_goodd میگوید:

    اقای دکتر کسانی که زانوی انها به نحوی شده که اگر روی زمین بشینند باید با درد و رنج بلند بشند و یا کسانی پوکی استخوان دارند هم ازن تراپی اثر داره؟ ?متشکرم

  13. @s.m.a.94.7.11 میگوید:

    سلام. خواهر من به علت نوع شغل و فعالیتش سرش همیشه پایین بوده و الان توی عکس گردش مشخص شده که فرم گردش شبیه خط کش صاف شده و الان مدتیه که کتفش دچار گرفتگی میشه و گردنش درد میگیره. با اوزون تراپی مشکلش حل میشه؟ چقدر زمان میبره

      • ریحانه میگوید:

        با سلام جناب آقای دکتر بحرانی آیا اوزون تراپی برای بیماری های خودایمنی امثال پسوریازیس هم میتواند مفید باشد؟

  14. arhengameh میگوید:

    سلام، دکتر من الان حدود 2-3 ساله که کتف و دست راست به شدت درد میکرد الان دست چپ و گردن و تا بالای سرمم بطور وحشتناک درد میکنه و گاهی اوقات دستام متورمم میشه، علتش میتونه آرتروز باشه؟

  15. azade_eli میگوید:

    دکتر جان خیلی با تزریق دستم بهتر شده .منکه سالیان زیادی هست شما را ستایش میکنم .پاینده باشید .ممنون از خودتون و کادر عالیتون

  16. banafsheh_ft میگوید:

    سلام من مبتلا به آرتروماتويید هستم دوتا زانوهای من غضروف از دست دادن آیا اوزون‌تراپی کمکی میکنه ؟

  17. amir.shahabi911 میگوید:

    جناب دکتر سلام،وقت بخیر،32 سال سن دارم ،کمردرد شدید ،که بدنم بسمت چپ به حالت کج در میاد،گاهی توانایی سرپاموندن حتی ندارم،ایا روش شما دایمی هستش یا موقتا درد و تسکین میده،زمان و هزینشو لطف کنید،بدلیل فاصله مکانی زمانشو جویا شدم ،ممنونم از پاسخگووییتون

  18. mariiiiiii89 میگوید:

    سلام آقای دکترمادرم دیسگ گردن داره تنگی نخاع داره الان چندروزه مریض افتاده توخونه چیکارکنیم

  19. eq12345ab میگوید:

    لطفا نحوه انجام اوزون تراپی را اگر امکان داره توضیح دهید ،ایا بصورت تزریق امپول است یا به دستگاه وامکانات خاصی احتباج داره ،متشکرم

  20. saeed_etebar میگوید:

    سلام دکتر برا شهرستانی ها چطوره این جلسات فشرده تشکیل میشه یا این ده جلسه رو باید بیان و برن؟

  21. parvaresh_golo_giyah_ziba میگوید:

    ایا این شکل عمل در اینده مشکلی به وجود نمیاره با توجه به اینکه دیسک یه مقداری تخریب میشه؟

  22. saagarwafa میگوید:

    سلام وقت بخیر من کمرم مشکل داره و تو کشور اندونزی هستم دکتر رفتم بعد از دیدن ام ار ای میگه یه نوع الکترونیک تزریق میکنه آیا جز گاز اوزون مواد دیگری هم است یا منظورش همون گاز اوزون باشه ؟ کمکم کنید ممنون میشم

  23. jjjjjjhosenmhj76489 میگوید:

    من سال ۹۲ دیسک خفیف دچار شدم با حرکت های ورزشی بهتر شده بودم متاسفانه چند روز پیش جهت شستن فرش به خانواده کمک کردم که مجدد دچار درد شدید شدم الان درد بعضی مواقع به لگن ها و کف پاهام میزنه

  24. saye.afsharian میگوید:

    استخوانش پایین انگشت شصتم زده بیرون نمی تونم کفش بپوشم باید چه کار کنم لای انگشتی از کالای پزشکی تهیه کنم؟

  25. ellliii_jon میگوید:

    آقای دکتر تزریق ازن برای دیسک کمر بیشتر حالت تسکین داره یعنی شما میگین درمان قطعیه؟؟؟؟تضمین میفرمایید که درمان قطعی باشه نه مقطعي؟

    • دکتر بحرانی میگوید:

      درصورت تاثیردایمی است. درپزشکی تضمین وجودنداره. هرفردی براساس شرایط خودش درصدپاسخدهی متفاوتی داره حتی درعمل جراحی که کمرباز میشه ومستقیما دیسک دیده میشه احتمال پاسخ صددرصدی نیست

  26. omid920d88 میگوید:

    سلام قربان یه سوال دارم مگه نمیگفتن یبار فقط لازم داره چرا برا ایشون دوازده جلسه تزریق داشته؟

    • دکتر بحرانی میگوید:

      کارغیرجراحی وتززیقی خیر فقط بستن زانوبندهای مخصوص کمی میتونه کمک کنه.بسته به درجه انحراف و پرانتزی بودن داره

  27. behnaz.m.1234 میگوید:

    با سلام و وقت بخیر بنده 38 ساله هستم و ده سال هست که درد سیاتیک دارم و الان خیلی شدید شده ،، از طریق گاز اوزون این مشکل برطرف میشه ؟؟؟

  28. hamidreza_valizadeh64 میگوید:

    آقای دکتر من اهل یزد هستم و می‌خوام مزاحم بشم برا بیرون زدگی دیسک کمرم .یعنی هر هفته باید بیام یا میشه زودتر تزریقات رو تو هفته
    های کمتر انجام داد ؟؟؟؟

  29. ninoo1819 میگوید:

    سلام من هم برای گردن وکمر احتیاج به تزریق اوزون دارم ولی شدیدن به هرچیزی حساسیت دارم می خواستم بدونم اوزون تراپی حساسیت زا نیست؟

  30. نیلو میگوید:

    با سلام جناب آقای دکتر بحرانی آیا اوزون تراپی برای بیماری های خودایمنی امثال پسوریازیس هم میتواند مفید باشد؟

  31. زهرا کیانی مجد میگوید:

    سلام بعد از عمل دیسک ال۴و۵ با اینکه دیسک روی عصب نیست سیاتیک به هردو پا میزنه و عضلات سفت شده وتاندونها
    از اوزون درمانی میشه برای کاهش درد عصب سیاتیک ونرم شدن ماهیچه ها استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *