10 خاصیت شگفت انگیز اوزون تراپی برای زیبایی

خواص اوزون تراپی برای زیبایی

با افزایش سن، علائم پیری ظاهر می شود و پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. با این حال، اوزون تراپی، به عنوان یک روش درمانی جدید، به کمک آمده است. زیرا به جلوگیری از علائم اولیه بلوغ کمک می کند و بدون درمان های تهاجمی، پوست را درخشان نگه می دارد. در این مقاله به معرفی 10 فایده ی معجزه آسای اوزون تراپی برای زیبایی می پردازیم تا شما را با این روش شگفت انگیز اشنا کنیم.


اوزون تراپی چیست و چگونه می تواند به زیبایی پوست کمک کند؟

اوزون تراپی سلول های بدن را تحریک می کند تا با استفاده از اکسیژن پزشکی خالص، خود را ترمیم کند. در یکی از روش های این درمان، مقدار کمی خون از مراجعه کننده گرفته می شود و ازن 03 به صورت استریل و غلیظ به آن اضافه می شود. سپس تحت نظر متخصصان به بدن تزریق می شود. اوزون تراپی گردش خون را بهبود می بخشد تا زندگی تازه ای را به سلول ها منتقل کند. به این صورت که سطح اکسیژن را در هر سلول بدن افزایش می دهد و انرژی و نشاط را برای آن فراهم می کند.

از آنجایی که اوزون یک آنتی اکسیدان طبیعی است، ویروس ها، باکتری ها و سایر ناخالصی ها را از بین می برد و به بهبود بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری های پوستی کمک می کند. علاوه بر این، علائم پیری را نیز به تاخیر می اندازد.

بیشتر بخوانید: درمان زخم و بیماری های پوستی با اوزون تراپی


اوزون تراپی چگونه انجام می شود؟

دو روش برای انجام اوزون تراپی برای زیبایی وجود دارد: تزریق به جریان خون و سونای ازن که دارای دو مرحله است.

در مرحله یک، در یک اتاق مجهز و استریل، مشتری یک ماسک اکسیژن قرار می‌دهد تا هوای داخل اتاق با درمان ترکیب نشود و آن را به یک ماده سمی تبدیل کند. چون می‌تواند باعث آسیب به دستگاه تنفسی شود. در این تکنیک،  اوزون تراپی برای باز کردن منافذ و دستیابی به نوسازی سلولی در دمای معین، زیر نظر پزشک متخصص استفاده می شود.

در مرحله دوم، سونای اوزون با ماساژ و با استفاده از کرم‌ هایی که از سلول‌ های بنیادی در آزمایشگاه ساخته شده است، تکمیل می‌شود. این کرم ها غنی شده با اوزون هستند.


آیا این فناوری علائم پیری را از بین می برد یا از بروز آنها جلوگیری می کند؟

این درمان صرف نظر از اینکه نتیجه ی آن به صورت عمیق یا سطحی روی پوست ظاهر شود، از درون با پیری مبارزه می کند. اوزون درمانی بدن را از شر سموم خلاص کرده و موجب بازسازی سلولی می شود. این فرآیند، طراوت را بر روی پوست منعکس کرده و آن را جوان تر می کند. اوزون درمانی چین و چروک ها را برای همیشه از بین نمی برد، اما تا حدود زیادی آن ها را بهبود می بخشد و علائم پیری را به تعویق می اندازد.


آیا اوزون تراپی پوست عوارض جانبی دارد؟

اوزون تراپی کاملا بی خطر و بدون هیچ گونه عوارض جانبی است. این درمان از نظر علمی ثابت شده و تعدادی از بیماری ها و مشکلات پوستی را درمان کرده است. به طوریکه در اروپا و به ویژه در آلمان، ایتالیا و مادرید به طور جهانی پشتیبانی می شود. بسیاری از کسانی که این درمان را انجام داده اند، به نتیجه مطلوب رسیده اند. یعنی پوست آن ها درخشش و شادابی خود را بازیافته و به آن ها امکان می دهد ظاهری متعادل و جوان تر داشته باشند. اثر بخشی این تکنیک در مبارزه با چین و چروک، از طریق جلوگیری از پیشرفت زود هنگام آن ها یا به اصطلاح پیری زودرس است.


جوانسازی پوست با ازن چقدر موثر است؟

تاثیر این درمان در ایجاد طراوت و جوانی در پوست پس از اولین جلسه، باور نکردنی است. اثربخشی اوزون تراپی برای پوست ممکن است از یک شخص به شخص دیگر متفاوت باشد. زیرا عواملی مانند سن، جنسیت، نوع پوست و تعداد جلسات برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، در حصول نتیجه تاثیر می گذارد.

اطلاعات بیشتر در مقاله ی جوانسازی پوست با اوزون تراپی


برای کسب نتیجه مطلوب، چند جلسه اوزون تراپی باید انجام شود؟

این ابتدا بستگی به پوست شما و میزان بروز علائم پیری دارد. اما ترجیحاً جلسات باید هر سه ماه یک بار انجام شود. درمان با ازن پر هزینه نیست و هر شخصی می تواند آن را انجام دهد. این روش محدودیت سنی ندارد. اما برای افراد بالای 20 سال توصیه می شود.


آیا آقایان نیز می توانند از اوزون تارپی برای زیبایی بهره ببرند؟

چین و چروک یکی از دغدغه های اصلی زنان و مردان است. بسیاری از مردان از ظاهر خود مراقبت می کنند و به استفاده از این تکنیک متوسل می شوند. ازن تراپی برای زیبایی، درمانی مدرن و پیچیده است. زیرا سلول ها را بازسازی کرده و درخشش پوست را حفظ می کند.


آیا برنامه های روزانه یا رژیم خاصی وجود دارد که پس از درمان باید رعایت شود؟

نیازی به رعایت رژیم غذایی یا ورزش خاصی نیست؛ اما می توانید مقاله ی “مراقبت های قبل و بعد از اوزون تراپی” را بخوانید تا به تاثیرگذاری بیشتر آن کمک کنید.


آیا اوزون تراپی می تواند جایگزین بوتاکس شود؟

خیر؛ اوزون تراپی برای زیبایی از نظر ترکیب و روش استفاده با بوتاکس متفاوت است. بوتاکس یک ماده پروتئینی طبیعی است که از نوعی باکتری استخراج می شود و برای رفع چین و چروک دور چشم و پیشانی با تزریق عمل می کند. اوزون درمانی برای تحریک سلول ها و خلاص شدن از شر سموم در بدن از طریق استفاده از سونای اوزون یا تزریق در خون عمل می کند.


10 خاصیت شگفت انگیز اوزون تراپی برای زیبایی

درمان با ازن یک درمان زیبایی جدید است که ترکیب ازن و اکسیژن را برای ضد عفونی کردن پوست و بهبود ظاهر کلی آن وارد پوست می کند. به طور خلاصه، اوزون درمانی مزایای زیر را برای پوست فراهم می کند:


1. پوست را سم زدایی می کند.

هنگامی که اکسیژن سلول ها کاهش می یابد، قادر به انجام فرآیند سم زدایی نخواهند بود. تزریق مولکول های اکسیژن غنی شده به پوست، سموم، ناخالصی ها و آلاینده ها را در سطح سلول های پوستی پاک می کند. این کار به اوزون درمانی اجازه می دهد تا اثرات آلودگی را خنثی کرده و دی اکسید کربن اضافی انباشته شده در بدن را از بین ببرد.


2. رنگ پوست را یکدست می کند.

هنگامی که پوست به درستی اکسیژن رسانی نمی شود، متابولیسم آن کند شده و منجر به کدر شدن رنگ پوست می شود. یک اثر واضح سم زدایی پوست از طریق اوزون تراپی برای زیبایی، حذف سلول های مرده پوست و مواد زائد جمع شده روی آن است. این کار رنگ پوست را روشن و متعادل کرده و پوست را درخشان تر می کند.


3. سرعت رشد سلولی را افزایش می دهد.

از طریق اوزون درمانی، دوز اضافی اکسیژن به سلول های پوست شما وارد می شود که منجر به افزایش سرعت تولید، رشد و بازسازی سلول می شود. هر چه سرعت چرخه رشد سلولی بیشتر باشد، روند بهبودی لکه‌ ها، زخم‌ ها یا اسکارهای صورت سریع‌تر می‌شود.


4. تولید الاستین و کلاژن را تحریک می کند.

کلاژن و الاستین هر دو فیبرهای پروتئینی طبیعی هستند که در بافت های همبند در سراسر بدن انسان یافت می شوند. در حالی که اولی خاصیت ارتجاعی، انعطاف‌پذیری و هیدراتاسیون پوست را تضمین می‌کند. دومی مسئول این است که پوست را پس از کشیده شدن، فشار دادن یا نیشگون گرفتن به شکل اولیه خود بازگرداند.

با افزایش سن، کلاژن و الاستین با سرعت کمتری تولید می‌شوند. در نهایت ساختار پوست را تغییر می‌ دهد و چین و چروک و خطوط ریز ظاهر می‌شوند. گفته می شود که اوزون درمانی توانایی سلول ها را برای تولید کلاژن و الاستین افزایش می دهد. این می تواند به نرم کردن چین و چروک ها و خطوط ظریف، سفت شدن یا سفت شدن پوست و کند کردن روند پیری کمک کند.


5. آکنه را کاهش می دهد.

اکسیژن که به سطح پوست می رسد، باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین می برد. قرمزی یا التهاب ناشی از آکنه را به حداقل می رساند که در نهایت منجر به کاهش جوش های احتمالی در آینده می شود. علاوه بر این، منافذ را کوچک می کند که احتمال مسدود شدن چربی و تجمع کثیفی روی پوست را کاهش می دهد.


6. رطوبت و هیدراتاسیون را به پوست القا می کند.

قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید و آلودگی های محیطی و همچنین سبک زندگی ناسالم می تواند رطوبت طبیعی پوست شما را از بین ببرد. اوزون تراپی برای زیبایی نه تنها پوست را پاکسازی و محافظت می کند، بلکه سطح رطوبت و هیدراتاسیون آن را بهبود می بخشد. در عین حال تعادل pH آن را بازیابی می کند. این درمان می تواند خشکی و تیرگی را از بین ببرد.


7. به پوست شما درخشندگی طبیعی می بخشد.

از آنجایی که سلول‌ های مرده ی پوست برداشته می‌شوند، منافذ پوست باز می‌ شوند و اکسیژن فراوانی وارد پوست می شود. بنابراین اوزون‌تراپی می‌تواند پوست شما را شاداب، جوان و فوق‌العاده درخشنده کند.


8. بدون نیاز به دوران نقاهت

ازن درمانی پوست هیچ دوران استراحتی نمی خواهد. در حالی که سایر درمان‌ های مراقبت از پوست به زمان بهبودی طولانی نیاز دارند. پس از درمان می توانید فوراً هر محصولی را روی پوستتان اعمال کنید یا به فعالیت های عادی خود در طول روز بازگردید.


9. نتایج فوری

اثر اوزون تراپی ممکن است بسته به سن، نوع پوست و مشکلاتی که باید آن ها را درمان کرد متفاوت باشد. اما این درمان مراقبت از پوست این توانایی را دارد که صافی، روشنی و شادابی را بلافاصله پس از تراپی مشاهده کنید.


10. بدون عوارض جانبی دردناک

اوزون تراپی برای زیبایی یک روش مراقبت از پوست فوق العاده ملایم است. این درمان به هیچ وجه احساس سوزش از خود به جای نمی گذارد. در واقع پوست را آرام می کند و حتی آن را از هر گونه سوزش رها می کند.


شما می توانید این روش معجزه آسا و غیر تهاجمی را برای زیبایی پوستتان به کار ببرید. کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی آماده ارائه خدمات اوزون تراپی پوست می باشد. برای اطلاع از سایر خدمات جدید کلینیک، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *