درمان آرتروز و اوزون درمانی دردهای مفاصل

اوزون تراپی دردهای مفصلی و آرتروز

اوزون تراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است و احتیاجی به گذراندن دوران نقاهت ندارد. این روش به درمان آرتروز و درد مفاصل کمک شایانی می کند و می تواند جایگزین خوبی برای تزریق های دیگر و جراحی شود. ادامه ی مطلب شما را با چگونگی درمان درد مفاصل و آرتروز با اوزون درمانی آشنا خواهد کرد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این درمان، روی کلمه ی اوزون تراپی چیست کلیک کنید.

اوزون تراپی برای درمان آرتروز و درد مفاصل

امروزه ازن در درمان انواع بیماری ها و شرایط سلامتی مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که پتانسیل این مولکول برای ایجاد تأثیر شدید بر بهبود و سلامت شما بسیار زیاد است. اما ازن دقیقا چیست و برای چه شرایطی می توان از آن استفاده کرد؟ یکی از شرایطی که نشان داده است این روش در درمان موثر است، درد مفاصل است، بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه درمان آرتروز با اوزون تراپی بیندازیم.

علل شایع درد مفاصل چیست؟

استئوآرتریت یک اختلال التهابی بسیار شایع در مفاصل است که با درد، سفتی، احساس ساییدگی، از بین رفتن غضروف و تشکیل خارهای استخوانی در ناحیه آسیب دیده مشخص می شود. OA یک بیماری پیش رونده است و مفصل زانو را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری در افرادی که فعالیت شدید دارند و در مفاصلی که بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته اند، بیشتر اتفاق می افتد.

درد مفاصل چیزی بیش از یک مشکل آزار دهنده است. این موضوع می تواند تحرک شما را به شدت محدود کند و بر توانایی شما برای انجام هر کاری که می خواهید انجام دهید تأثیر بگذارد. این به این دلیل است که زانوهای شما بیشتر وزن بدن شما را تحمل می کنند و به شما امکان می دهند به راحتی بنشینید، بایستید، راه بروید، بدوید، بلند کنید، بپرید و خمیده شوید. زانو بزرگترین و یکی از محکم ترین مفاصل بدن شماست. با این حال، از آنجایی که این مفصل با شبکه‌ ای از استخوان‌ ها، تاندون‌ ها، رباط‌ ها و غضروف‌ ها ارتباط پیچیده‌ای دارد، به راحتی می‌تواند آسیب یا انحطاط مرتبط با آرتریت را ایجاد کند که باعث درد مزمن می‌شود.

درمان پزشکی کنونی این بیماری حول محور کنترل درد و التهاب با داروهایی مانند ایبوپروفن است که عملاً پیشرفت اختلال را کاهش نمی دهد. اما درمانی وجود دارد که نشان می دهد در بازسازی یکپارچگی مفاصل و کنترل درد بسیار موثر است. درست حدس زدید! اوزون تراپی!

شاید به مقاله ی درمان دردهای عضلانی با اوزون تراپی نیز علاقه مند باشید.

اوزون تراپی چه کاربردهایی دارد؟

فواید اوزون تراپی فقط به عنوان یک درمان تزریقی برای دردهای اسکلتی عضلانی محدود نمی شود. بلکه این درمان کاربردهای بسیار بیشتری دارد. اوزون تراپی علاوه بر درمان آرتروز، در درمان عفونت مزمن، کاهش زمان ترمیم زخم، افزایش گردش خون و افزایش انرژی سلولی و… نیز موثر است. امروزه ما تقریبا در حال بهره برداری از تمام اثرات شگفت انگیز ازن هستیم. اگر از مشکلات مفصلی مزمن رنج می برید، تزریق اوزون درمانی ممکن است راهی ایمن و موثر برای بازگرداندن عملکرد شما و بازگرداندن شما به زندگی بدون درد باشد.

برای آگاهی از جدیدترین خدمات اوزون تراپی در کلینیک دکتر بحرانی کلیک کنید.

اوزون تراپی برای درمان آرتروز و درد مفاصل چگونه کار می کند؟

برای درک این موضوع، باید به ریشه اختلالات مزمن اسکلتی عضلانی مانند درد مفاصل بپردازیم. ریشه این اختلالات، استرس اکسیداتیو و التهاب است. این استرس و التهاب منجر به انحطاط بافتی مانند غضروف و استخوان می شود که تجربه درد را تشدید می کند. توانایی اوزون تراپی برای نفوذ و حل شدن آسان در بافت ها قابل توجه است. اوزون پس از ورود به بدن، آبشاری از آنتی اکسیدان را در ناحیه ی تزریق روانه می کند که منجر به بهبود سریع و بازسازی بافت می شود. علاوه بر این، این پاسخ باعث تحریک مواد ضد التهابی در بدن شده و در نتیجه منجر به کاهش درد می شود.

مزایای اوزون تراپی به همین جا ختم نمی شود. در بافت های تحلیل رفته مانند فتق دیسک، نشان داده شده است که اوزون بافت آسیب دیده را اکسید می کند که منجر به تسکین فشار عصبی و کاهش درد کمر می شود. تاثیرات ازن درمانی در مطالعات متعدد برای کاهش درد، بهبود تحرک و کند کردن پیشرفت بیماری در اختلالات اسکلتی- عضلانی مزمن مانند آرتریت دیده شده است.

اوزون تراپی جایگزین جراحی زانو

چندی پیش، یک مطالعه در دانشگاه Commonwealth ویرجینیا نشان داد که حداقل یک سوم از افراد مبتلا به استئوآرتریت خفیف زانو یا با درجه پایین آن، تحت عمل جراحی تعویض کامل زانو قرار گرفتند، که در واقع با توجه به علائم آنها غیرضروری بود.

شاید بسیاری از افرادی که از درد مزمن زانو رنج می برند، اطلاع نداشته باشند؛ اما جراحی تعویض زانو یک روش جدی است. این عمل جراحی خطرات بالقوه ی تهدید کننده زندگی، مانند لخته شدن خون، عفونت یا شکست ایمپلنت را به همراه دارد. برای درمان آرتروز زانو یا زانو درد ناشی از ضربه خوردگی، جراحی اولین یا تنها گزینه شما نیست. گزینه‌ های درمانی مختلفی برای دردهای ارتوپدی، از جمله داروهای ضدالتهاب وجود دارد. اما در مورد مسکن‌ها، این نوع درمان مضرات زیادی دارد.

یک جایگزین ایمن تر، مقرون به صرفه و اغلب به همان اندازه موثر برای این این مشکلات، تزریقات پزشکی اکسیژن-ازون است. به طور خلاصه، اوزون تراپی به همین روش می تواند خواص زیر را هم داشته باشد:

• ضد التهاب
  • مسکن قوی
  • تقویت کننده ی گردش خون
  • مکانیسم ترمیم بافت
  • و…

مزایای اوزون تراپی مفاصل و قدرت شفابخش طبیعی ازن

بیش از 100 سال است که تزریق درمانی اوزون پزشکی به بافت هایی مانند ماهیچه ها، تاندون ها، رباط ها و مفاصل آرتروز برای تسکین درد، مورد استفاده قرار گرفته است. این درمان در مطالعات بالینی متعدد موثر بوده است.

ازن یک گاز طبیعی و محلول است که از سه اتم اکسیژن (O3) تشکیل شده است. این ماده یک اکسید کننده قوی است که نه تنها دارای اثر ضد التهابی است، بلکه توانایی کمک به ترمیم و بازسازی بافت با تحریک رشد سلولی را نیز دارد. به همین دلیل برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های موثر بر مفاصل، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها استفاده می‌شود.

هنگامی که اکسیژن-ازون پزشکی به کپسول مفصلی زانوی مبتلا به آرتروز تزریق می‌شود، می‌تواند به بازسازی غضروف کمک کرده و در نتیجه ترمیم و بازسازی بافت را آغاز کند.

اوزون درمانی برای درمان آرتروز، درد عضلانی، اسپاسم عضلانی یا درد مفاصل یک درمان تزریقی ساده در مطب است که نیازی به بیهوشی ندارد. یکی دیگر از مزایای اوزون تراپی اکسیژن این است که هیچ دوران استراحتی ندارد. در حالی که جراحی زانو اغلب به دوره نقاهت نیاز دارد، پس از پایان درمان با اکسیژن-ازون، می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

آیا اوزون تراپی واقعا در درمان آرتروز و درد مفاصل موثر است؟

تقریباً 25 درصد از افراد 50 ساله به بالا به دلیل ابتلا به آرتروز، مشکلاتی مثل زانو درد، سفتی و کاهش عملکرد زانو را تجربه می کنند. به علاوه، میلیون‌ ها جوان هر ساله به دلیل حوادث ناشی از کار و فعالیت‌ های ورزشی دچار آسیب دیدگی زانو می‌ شوند. برای بیماران در تمام سنین، تزریق اوزون پزشکی به زانو، یک درمان طولانی مدت برای تسکین زانو درد بدون جراحی ارائه می دهد.

یک مطالعه در سال 1989 از دانشگاه بولونیا در ایتالیا اثرات مخلوط اکسیژن-ازون (به نام ازن پزشکی) تزریق شده به بیماران مبتلا به آرتروز زانو را بررسی کرد. در این مطالعه 156 بیمار تحت درمان قرار گرفتند و به 3 گروه تقسیم شدند:

اختلالات زانو پس از ضربه

آرتریت بدون تغییر شکل های استخوانی مشخص

آرتریت با ناهنجاری های مشخص استخوانی

برای دو گروه اول، نتایج خوبی به دست آمد. در حالی که برای سومین گروه، درمان‌ های دیگری برای متوقف کردن روند پیشرونده دژنراتیو اضافه شد. در نتیجه، اختلالات مفصل زانو را می توان با استفاده از مخلوط اکسیژن-ازون که به صورت موضعی تجویز می شود، با موفقیت درمان کرد.

فواید دیگر اوزون تراپی در کنار درمان آرتروز

روش درمانی اوزون تراپی علاوه بر تسکین درد مفاصل، درمان آرتروز و بهبود عملکرد و تحرک، می‌تواند به طور ایمن و موفقیت‌ آمیز بسیاری از شرایط پزشکی را درمان کند. از جمله:

درد عضلانی

فتق دیسک

آسیب های ورزشی

کمر درد

گردن درد

سیستم ایمنی ضعیف

ویروس ها و سایر میکروب ها در بدن

جمع بندی

اوزون تراپی، روشی موثر برای درمان آرتروز ، درد عضلانی، اسپاسم عضلانی یا درد مفاصل است. ازن درمانی یک درمان تزریقی ساده در مطب است که نیازی به بیهوشی ندارد و توسط دکتر بحرانی انجام می پذیرد. جهت مراجعه به کلینیک یا مشاوره، با همکاران ما در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی تماس بگیرید.