اوزون تراپی دندان چه کاربردی دارد؟

کاربرد اوزون تراپی در دندان پزشکی

اوزون درمانی دندانپزشکی یک درمان جامع است که حضور باکتری های دهان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اوزون تراپی دندان یک درمان جایگزین کم تهاجمی است که از پیشرفت پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. با ازن درمانی دندان پزشکی، باکتری های مضری که مینای دندان را می شکند و منجر به پوسیدگی می شوند، با تغییر محیط دهان از بین می روند. همچنین با کمترین عوارض و بدون درد انجام می شود.

برای مطالعه عوارض و فواید اوزون تراپی کلیک کنید.

اوزون تراپی چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

برای اینکه بدانید اوزن تراپی چه کاربردی در دندانپزشکی دارد ابتدا باید بدانید که ازن تراپی چیست؟ اوزون درمانی در دندانپزشکی یک درمان جامع است که به طور قابل توجهی وجود باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل های دهان را کاهش می دهد. ازن یک ماده طبیعی است که اغلب می تواند جایگزین مواد شیمیایی سوزاننده و تکنیک های تهاجمی شود. این درمان التهاب را کاهش می دهد و بیماری های پریودنتال، آبسه های دهانی و حساسیت دندان را درمان می کند. این فناوری ابتدا باعث تسریع بهبود، و تقویت پاسخ ایمنی طبیعی شما می شود.

چرا اوزون تراپی یک درمان محبوب در دندان پزشکی است؟

ازن یکی از قوی ترین مواد ضد عفونی کننده است. اوزون تراپی دندان در مقایسه با معروف ترین ضدعفونی کننده یعنی کلر، 50 برابر در این کار موثرتر است. ازن درمانی دندان، دیواره سلولی سلول های بیماری را از بین می برد و سلول های سالم را بدون آسیب می گذارد. سپس از طریق اکسید شدن غشای سلولی پاتوژن ها را نابود می کند. اوزون مانند محصولات مبتنی بر کلر، بقایای سمی از خود باقی نمی گذارد.

مطالعات نشان داده است که اوزون با تمام جنبه های دندان پزشکی سازگاری زیستی دارد. همچنین می توان از آن به عنوان یک درمان پیشگیرانه در پوسیدگی، پوسیدگی ریشه و شوینده های داخل کانال در درمان ریشه استفاده کرد. مزیت اصلی ضدعفونی دندان با اوزون این است که در محل و تنها در صورت نیاز با استفاده از یک ژنراتور ازن تولید می شود. اوزون می تواند به تحریک متابولیسم اکسیژن و استرس اکسیداتیو کمک کند.

اوزون درمانی دندان پزشکی چگونه انجام می شود؟

گاز اوزون دندانی را می توان روی دندان ها، لثه ها یا داخل محل دندان کشیده شده اعمال کرد. هنگامی که اوزون تراپی دندان یا لثه ها انجام می شود، باکتری ها را از بین می برد و پیشرفت حفره های دندانی را متوقف می کند؛ در عین حال، ساختار دندان را با استفاده از فرآیند معدنی سازی مجدد تقویت می کند. در زمان کشیدن دندان، می توان از ازن درمانی برای از بین بردن باکتری ها در ناحیه استخوان و بافت آبسه استفاده کرد.

زمان اوزون تراپی در دندانپزشکی، حدود 30 دقیقه است. در این زمان، اوزون خود را به دیواره یک سلول بیمار یا ویروسی می چسباند و ویروس را می کشد. مزیت درمان دندان با اوزون در حین کشیدن دندان، بهبود استخوان مرده، کاهش اثرات بافت آبسه و بهبود نتیجه و عین حال کاهش درد پس از عمل است. ازن درمانی همچنین می تواند با پیوند استخوان دندان برای از بین بردن باکتری ها قبل از بازسازی سلول های پیوندی استفاده شود.

مکانیسم اثر اوزون تراپی دندان

درمان با اوزون برای ضدعفونی کردن و جلوگیری از ایجاد مشکلات رایج دندانی انجام می شود. بار منفی اوزون به طور طبیعی به مناطق التهاب و عفونت جذب می شود. هنگامی که یک حفره در معرض ازن قرار می گیرد، نه تنها باکتری های اطراف دندان را از بین می برد، بلکه محیط را تغییر می دهد تا باکتری ها نتوانند رشد کنند. باکتری هایی که در دهان شما زندگی می کنند، با اسیدیته رشد می کنند. ازن اسیدیته دهان را خنثی کرده و PH را تغییر می دهد. بنابراین، پاکتری های مضر دهان ریشه کن شده و منجر به سلامت دهان و دندان می شود.

آیا اوزون درمانی دندان بی خطر است؟

اوزون درمانی روش جدیدی نیست. چندین دهه است که به طور منظم برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. اوزون درمانی دندان یک درمان کاملا بی خطر برای کمک به حفظ سلامت دهان و دندان در نظر گرفته می شود. درمان کاملا طبیعی و عاری از عوارض جانبی مرتبط با بسیاری از داروها است. برای اطلاع از مراقبت های قبل و بعد از ازن درمانی کلیک کنید.

آیا اوزون درمانی دندان بدون درد است؟

اگر شما فردی هستید که برای اجتناب از مته های دندانی، هر کاری که لازم است انجام می دهید، اوزون تراپی دندان می تواند به شما در حفظ سلامت دندان ها کمک کند. برای کودکان و بزرگسالانی که از دندانپزشکی و درمان دندان می ترسند، این درمان شامل تزریق و… نمی شود. اوزون تراپی درد ندارد. این یک روش غیر تهاجمی است که علائم اولیه پوسیدگی دندان را درمان می کند. هنگامی که سلامت دهان و دندان به طور منظم کنترل می شود، ممکن است بیماران هرگز نیازی به تجربه درمان های دردناک نداشته باشند.

فواید اوزون تراپی برای دندان

اوزون درمانی می تواند برای درمان بیماری های لثه، حساسیت ریشه و پوسیدگی عمیق استفاده شود. حذف باکتری های مضر در پوسیدگی عمیق دندان، توسط اوزون، یک راه طبیعی برای محافظت از سلامت دندان و همچنین بدون درد است. اوزون تراپی روند بهبودی در بافت های بیمار و پوسیدگی عمیق دندان را افزایش می دهد و اغلب پس از آن نیازی به درمان ریشه نیست. از اوزون تراپی می توان همراه سایر درمان ها در دندانپزشکی استفاده کرد.

گاز اوزون، پاکت های پریودنتال را بخور و ضدعفونی می کند و حساسیت ریشه را کاهش می دهد. همچنین سیستم کانال ریشه را پس از تمیز کردن آن، ضدعفونی می کند. اوزون دندانپزشکی می تواند در موارد زیر به عنوان درمان کمکی استفاده شود:

•  درمان التهاب لثه
  • درمان بیماری پریودنتال
  • خرابی دندان
  • درمان حساسیت دندان
  • تقویت تشکیل لخته و استخوان
  • ضدعفونی ایده آل محل های استخراج
  • درمان قارچ دهانی

مزایای اوزون تراپی در دندانپزشکی

تمام درمان های دندانپزشکی باید ایمن، طبیعی و سازگار با محیط زیست باشند. اوزون تراپی دندان یکی از همین درمان هاست. این درمان به عنوان یک ابزار عالی در درمان پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی است. این درمان کمترین عوارض جانبی را دارد و در دوز مناسب، درمانی بی خطر است. اوزون تراپی همچنین:

• خرابی های جزئی تا متوسط دندان را درمان می کند.
  • هیچ درد و ناراحتی در طول درمان احساس نمی شود.
  • بدون ابزار و روش های تهاجمی مانند دریل، تزریق و… انجام می شود.
  • اضطراب بیمار را به حداقل می رساند.
  • گزینه ایمن و موثر برای کودکان و خردسالان است.
  • دندان می تواند به سرعت بهبود یابد و دوباره قوی شود.

بازسازی پوسیدگی و حفره های دندان با اوزون تراپی

آب ازن این توانایی را دارد که پوسیدگی دندان را به ویژه در مراحل اولیه کاهش داده یا حتی متوقف کند. این موضوع منجر به فرآیندی می شود که باکتری ها را حذف کرده و در عین حال، ترمیم را با استفاده از کانی سازی مجدد ارتقا می دهد. ازن تراپی یک راه عالی برای التیام آسیب هایی است که پوسیدگی به دندان شما وارد کرده است. اوزون پوسیدگی دندان را متوقف کرده و روند ترمیم دندان را تسریع می کند. اوزون تراپی به ویژه درمورد پوسیدگی زودرس دندان کابرد دارد.

علاوه بر این، دندانپزشکان کل نگر به اوزون تراپی دندان روی آورده اند. زیرا این روش غیر تهاجمی می توانندد زیر سطح دندان به مناطقی برود که بیشتر تحت تاثیر پوسیدگی اولیه قرار دارند. مطالعات پزشکی نشان می دهند که درمان مداوم با ازن می تواند میزان پوسیدگی را در طی چند ماه کاهش دهد. ازن به راحتی می تواند از مینای دندان عبور کند. این ویژگی می تواند نیاز به حفاری را که بسیاری از بیماران نگران آن هستند، کاهش دهد.

آیا اوزون تراپی می تواند پوسیدگی دندان را برطرف کند؟

ازن درمانی دندان برای درمان سطوح جزئی تا متوسط پوسیدگی دندان استفاده می شود. متاسفانه اگر پوسیدگی شدید دندان را تجربه می کنید، ممکن است به عنوان بخشی از درمان شما،پر کردن دندان نیاز باشد. فرآیند ترمیم پوسیدگی، شامل جریان مواد معدنی به داخل دندان است که اثرات پوسیدگی را معکوس می کند. هر چه پوسیدگی دندان زودتر تحت درمان اوزون قرار بگیرد، شانس بیشتری برای بهبودی دارد و اغلب، پوسیدگی برای همیشه از بین می رود.

زمان ریکاوری مورد انتظار اوزون تراپی در دندانپزشکی چقدر است؟

یکی از مهمترین مزایای اوزون تراپی دندان مدت زمان بهبودی است. اوزون درمانی دندانپزشکی تهاجمی نیست. از آنجایی که هیچ حفاری، برش، بی حس کننده موضعی یا داروهای مسکن برای این روش وجود ندارد، این درمان باعث احساس خستگی و بی حالی در شما نمی شود. شما می توانید به محض پایان جلسه درمان، به راحتی به روال روزانه زندگی خود برگردید.

آیا می توان اوزون تراپی را برای درمان های دیگر استفاده کرد؟

اوزون تراپی دندان به طور موثر در بسیاری از درمان های دندانپزشکی استفاده شده است. این روش یک درمان موثر برای بیمارانی است که از حساسیت دندان رنج می برند. بیماران پس از درمان، مشکلات کمتری را با احساس سرما و گرما گزارش کرده اند. بیماری لثه یک مشکل رایج است و توانایی ازن درمانی برای دفع باکتری ها بسیار مفید است. همچنین به عنوان بخشی از درمان ریشه برای استریل کردن کانال، به منظور کاهش خطر عفونت و نیاز به درمان مجدد یا کشیدن دندان استفاده می شود. برای اطلاع از کاربردهای اوزون تراپی در دیگر زمینه های پزشکی اینجا کلیک کنید.