درمان تاندونیت شانه با اوزون تراپی

درمان تاندون شانه بدون جراحی

اگر از درد مزمن شانه به دلیل آرتروز، تاندونیت شانه ، پارگی روتاتور کاف یا سایر مشکلات ارتوپدی رنج می برید، ممکن است به فکر جراحی یا درمان های تهاجمی باشید. با این حال، قبل از انجام این کار باید بدانید که یک جایگزین برای جراحی شانه وجود دارد که ممکن است به همان اندازه در کاهش درد شانه شما موثر باشد. این درمان جایگزین، اوزون تراپی است که تاثیر زیادی دارد. این مطلب را برای آشنایی بیشتر شما با این روش گردآوری کرده ایم.

برای مطالعه مقاله درمان آرتروز گردن با اوزون تراپی کلیک کنید.

تاندونیت شانه چیست؟

تاندونیت شانه که به آن تاندونیت روتاتورکاف نیز می گویند، ناشی از التهاب روتاتور کاف یا تاندون دو سر بازو است. این عارضه در شانه زمانی ایجاد می شود که استخوان های شانه التهاب تاندون را نیشگون بگیرد یا به دام بیاندازد. درد تاندونیت شانه که معمولا در نوک شانه احساس می شود یا به پایین بازو می رسد، معمولا زمانی رخ می دهد که بازو از بالای سر بلند شود یا پیچ خورده باشد. علائم آن می تواند از شدت خفیف تا شدید متغیر باشد.

علل تاندونیت شانه:

شانه یک مفصل به شکل گوی و کاسه است. هنگامی که بازو بالا می رود (همانطور که معمولا هنگام پرتاب کردن، شنا کردن و انجام ورزش های راکتی انجام می شود)، قوس کوراکو آکرومیال در برابر تاندون ها و غشاهای کاهش دهنده اصطکاک (بورس) فشرده می شود. استفاده مکرر از بازو باعث ساییدگی تاندون ها و بورس ها و در نتیجه التهاب و درد تاندونیت شانه می شود.

تفاوت بورسیت شانه و تاندرونیت چیست؟

بورسیت زمانی رخ می دهد که بورس به دلیل فشرده شدن داخل قوس کوراکواکرومیال ملتهب و دردناک می شود. تاندونیت شانه زمانی رخ می دهدکه تاندون روتاتور کاف تحریک، ملتهب یا تا حدی پاره شود. علائم تاندونیت و بورسیت معمولا فقط چند روز طول می کشد اما ممکن است عود کند یا مزمن شود.

علائم تاندونیت شانه چیست؟

این علائم اغلب شامل درد در حین حرکت شانه است. علائم دیگر عبارتند از:

• درد هنگام بالا بردن یا حرکت بازو
  • سفتی در شانه
  • صدای کلیک در شانه
  • کاهش قدرت تحرک در شانه
  • دردی که هرگز محو نمی شود.

عوامل موثر در ایجاد تاندونیت روتاتورکاف:

• استفاده بیش از حد از بازو: حرکت مکرر بالای سر شایع ترین علل انحطاط روتاتور کاف است.
  • عضلات ضعیف: زمانی که عضلات روتاتور کاف ضعیف هستند، نیروی بیشتری در اثر عمل عضله دلتوئید به تاندون و بورس وارد می شود.
  • تکنیک نامناسب: شنا یا پرتاب با تکنیک های نامناسب و غیر اصولی می تواند بر عضلات، تاندون ها و بافت های شما فشار وارد کند.
  • تمرین شدید: یک پرتاب سخت، بلند کردن وزنه یا تمرین سنگین ممکن است مشکل را شروع کند.
  • آسیب قبلی: هنگامی که دچار تاندونیت شانه شده اید، احتمال عود آن بیشتر است.
  • شل شدن مفصل شانه: آسیب های قبلی می تواند باعث آسیب دائمی به شانه شما شود و تاندونیت را به یک مشکل عود کننده تبدیل کند.

مراحل ایجاد تاندونیت در شانه

• استفاده بیش از حد از شانه:

حرکات شانه در طول فعالیت هایی مانند گلف، پرتاب کردن اجسام یا بلند کردن وزنه بالای سر ممکن است باعث استرس مکرر در روتاتورکاف شود. این منجر به تحریک، کبودی یا ساییدگی تاندون می شود. که میتواند باعث درد تاندونیت شانه و ضعف در مفصل شود.

• تاندونیت کلسیفیک:

التهاب در یک دوره طولانی مدت می تواند منجر به تجمع رسوبات کلسیم در تاندن های روتاتور کاف شود. این موضوع منجر به درد و از دست دادن قدرت و حرکت شانه می شود.

• پارگی روتاتور کاف:

تاندونیت شدید ناشی از ساییدگی یا انحطاط، یک آسیب ناگهانی مانند افتادن می تواند باعث پارگی جزئی یا کامل تاندون های روتاتور کاف شود. این آسیب باعث درد شدیدتر شانه، ضعف، از دست دادن حرکات طبیعی و بیدار شدن در شب به دلیل درد می شود.

تاندونیت شانه چگونه تشخیص داده می شود؟

برای اینکه این مشکل به بهترین شکل ممکن تشخیص داده شود، پزشک متخصص ممکن است با معاینه فیزیکی شروع کند. آسیب ها اخیر را به عنوان بخشی از تاریخچه پزشکی و سلامت شما مورد بحث قرار دهد و علائم را ارزیابی کند. آزمایشاتی که علاوه بر معاینه فیزیکی ممکن است انجام شود، شامل موارد زیر است:

• اشعه ایکس: تصاویری از بافت های داخلی، استخوان ها و اندام ایجاد می کند.
  • سونوگرافی: از امواج صوتی برای تولید تصاویری از بافت ها و اندام ها استفاده می کند.
  • MRI: از آهن ربا و امواج رادیویی برای تهیه تصاویر دقیق از بافت و اندام های داخلی کمک می گیرد.

روش های درمان تاندونیت شانه:

درمان تاندونیت شانه بر اساس عوامل خاصی می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی، درمان شامل موارد زیر است:

• استراحت:

از انجام فعالیت هایی که باعث درد می شوند، خودداری کنید. به خصوص اگر درد این ناحیه روز بعد بدتر شود. از فعالیتی که مشکل را ایجاد کرده است نیز دوری کنید. به طور مکرر از بازو به سمت بیرون استفاده نکنید.

• کمپرس یخ:

یک کیسه یخ را با حوله بپوشانید و حداقل دو بار در روز به مدت 20 دقیقه روی موضع قرار دهید. همچنین پس از هر فعالیتی که درد شانه را تشدید می کند، می توانید کمپرس یخ بگذارید.

• دارو:

یک داروی ضد التهابی که توسط پزشک تجویزمی شود، برای تسکین درد و التهاب مناسب است. پزشک ممکن است تزریق کورتیزون با لیدوکائین به بورس شانه را توصیه کند. در صورت دریافت تزریق، برای حدود دو هفته از شانه برای فعالیت های شدید استفاده نکنید.

• جراحی:

در صورت مزمن شدن یا پارگی روتاتور کاف، ممکن است برای درملن التهاب تاندون شانه و بورسیت نیاز به جراحی باشد.

• اوزون تراپی تاندونیت شانه:

درمان تزریق اوزون یک جایگزین مناسب برای جراحی شانه است. این درمان را می توانید در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی دریافت کنید.

اوزون تراپی تاندونیت شانه چیست؟

اگر میخواهید بدانید اوزون تراپی چیست ؟ باید بگوییم اکسیژن – اوزون درمانی به عنوان یک درمان پزشکی جایگزین مناسب عمل می کند که سطح اکسیژن را در بدن افزایش می دهد. ازن تراپی می تواند با معرفی O3- به کاهش درد و التهاب کمک کند. مطالعات نشان می دهد که درمان با تزریق اوزون پزشکی، در واقع آسیب شناسی اختلالات اسکلتی عضلانی را تصحیح می کند. به کمک این درمان 75 درصد احتمال دارد که درد مزمن برای همیشه از بین برود.

قدرت شفابخش اوزون تراپی

ازن یک مولکول پر قدرت تشکیل شده از سه اتم اکسیژن است که در چندین دهه اخیر برای درمان ایمن طیف وسیعی از بیماری ها و شرایط پزشکی در سراسر جهان به کار می رود. از جمله:

• اوزون تراپی درد شانه
  • درد مفاصل
  • دردهای عضلانی
  • فتق دیسک (باعث کمر درد می شود)
  • آرتروز
  • سیستم ایمنی

درمان درد شانه با اوزون تراپی

درمان تزریق اوزون با ارسال سیگنال به سلول های بنیادی بدن شما برای تحریک سلول ها به تولید مثل، باعث التیام بخشیدن و از بین بردن آسیب های طولانی مدت مفاصل و ماهیچه ها می شود. همچنین جریان خون و سطوح نیکوتین آدنین دی نوکلئوتید (NAD) را در بدن افزایش می دهد. NAD کوآنزیم کلیدی متابولیسم است.

در این روش ازون در ترکیب با اکسیژن به ناحیه آسیب دیده تزریق می شود. همانطور که در مقاله فواید اوزون تراپی گفته شد، این روش باعث کاهش و از بین رفتن التهاب بافت ها می شود. در نتیجه می تواند یک درمان ایده آل برای رفع التهاب تاندون شانه باشد. اوزون می تواند بسته به تجویز پزشک، به صورت تزریقی، کمپرس یا سونای بخار اوزون به بدن وارد شود.

بهترین جایگزین جراحی تاندون شانه

ازن پزشکی نه تنها جایگزینی برای جراحی شانه است، بلکه جایگزین مناسبی برای درمان های تزریقی معمولی که قابلیت های محدودی دارند نیز هست. برخلاف تزریق های نقطه ماشه ای مرسوم که فقط برای یک ماه درد را تسکین می دهند، تزریق اوزون ترکیب شده با اکسیژن می تواند خود نقاط ماشه ای دردناک را غیرفعال کرده و بهبود ببخشد. این درمان با بدن سازگاری کامل دارد و کمک می کند تا توانایی بدن برای ترمیم و التیام خود راتقویت کند. در نتیجه از مشکلات و آسیب های بیشتری در دراز مدت جلوگیری می کند.

اوزون تراپی یک روش نسبتا ساده و سرپایی برای درمان تاندرونیت شانه است که در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی انجام می پذیرد. این درمان کاملا بدون درد بوده و نیازی به بیهوشی یا بی حسی ندارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات مرتبط مراجعه کرده یا با مشاورین ما در کلینیک دکتر بحرانی تماس حاصل فرمایید.

نظر بیماران کلینیک