اوزون تراپی آکنه | درمان سریع آکنه و جوش

درمان آکنه با اوزون تراپی

بلوغ قطعا یکی از بدترین مراحل زندگی شماست. تغییرات هورمونی منجر به نوسانات خلقی شدید، افسردگی و بدتر از همه آکنه می شود. شایع ترین شکل آکنه، روی صورت ایجاد می شود. تحقیقات نشان داده 50 درصد از افرادی که آکنه روی صورت خود دارند، در بزرگسالی هم دچار آکنه صورت و حتی سینه می شوند. اوزون تراپی آکنه امروزه طرفداران بسیاری دارد. در درمان آکنه با ازن درمانی، از ازن به روش های مختلف به پوست اعمال می شود که آن ها را بررسی می کنیم.

برای مطالعه عوارض و فواید ازن تراپی و مراقبت های ازن درمانی کلیک کنید.

چند نوع آکنه وجود دارد؟

• جوش های سر سیاه یا کومدون: برآمدگی های کوچک سیاه یا زرد هستند. آن ها با کثیفی پر نمی شوند اما پوشش داخلی فولیکول مو باعث ایجاد رنگ دانه می شود.
  • جوش های سر سفید: شبیه به کومدون ها هستند اما وقتی فشرده می شوند، خالی نمی شوند. زیرا بسیار محکم تر از کومدون ها هستند.
  • پاپول: برآمدگی های کوچک قرمز یا صورتی هستند که حساس یا دردناک اند.
  • پوسچول: شبیه پاپول ها هستند اما نوک سفید دارند که این به معنای تجمع چرک است.
  • ندول: توده های سخت و بزرگ که در زیر پوست ایجاد می شوند و معمولا دردناک هستند.
  • کیست: شدیدترین نوع آکنه است. کیست ها توده های بزرگ پر از چرک هستند که خطر زیادی برای ایجاد اسکار دائمی دارند.

اوزون تراپی آکنه و روش های درمان قطعی جوش

خلاص شدن از شر آکنه در برخی موارد آسان و در موارد دیگر بسیار دشوار است. هنگامی که علائم ایجاد آکنه ظهور می کنند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک روتین ضد آکنه پیش بگیرید. محصولات مراقبتی مخصوص پوست خود را انتخاب کنید. اگر این محصولات برای پوست شما مناسب نباشد، می تواند وضعیت پوستتان را بدتر کند. آب زیاد بنوشید و از غذاهای چرب و روغنی پرهیز کنید. اگر مستعد آکنه هستید، مراقب باشید که پوست خود را لمس، و آکنه ها را تحریک نکنید. خالی کردن آکنه ها نه تنها موجب تشدید آن ها می شود، بلکه احتمال ایجاد اسکار را زیاد می کند. فیشال ماهانه به شما کمک می کند.

اوزون تراپی آکنه می تواند به شما کمک کند تا از شر آکنه خلاص شوید. ازن تراپی سموم و ناخالصی های بدن را خنثی می کند. گردش خون را بهبود می بخشد و اکسیژن رسانی به بافت پوست را افزایش می دهد که این می تواند باعث از بین رفتن چرک شود. اوزون درمانی آکنه باکتری های مضر را از بین برده و هورمون ها را متعادل می کند. با استرس، اضطراب و افسردگی مبارزه می کند و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

فواید اوزون تراپی برای پوست

اگر می خواهید بدانید اوزون درمانی چیست؟ باید گفت که اوزون درمانی برای چندین دهه مورد استفاده و مطالعه گسترده قرار گرفته و اثر درمانی اوزون تراپی برای آکنه ثابت شده است. این روش یک درمان سازگار و با حداقل عوارض جانبی می باشد. ازن به عنوان یک مولکول زیستی در نظر گرفته می شود زیرا در زمانی که در دفاع از بدن شرکت می کند، به طور طبیعی توسط نوتروفیل های فعال شده تولید می شود.

استفاده از مخلوط ازن – اکسیژن برای درمان اختلالات زیبایی شناختی مختلف، مانند چربی موضعی، سلولیت، چین و چروک و شل شدگی پوست، آکنه ،هایپر کرومی، علائم کشش، تلانژ کتازی و غیره توصیه می شود. راه های اصلی تجویز اوزون تراپی آکنه و پوست برای درمان ناراحتی های زیبایی از راه پوست مانند آب ازنیزه، کمپرس اوزون و روغن ازنیزه بوده و در مواقع شدیدتر از طریق روش های تهاجمی مانند مقعدی، تزریق عضلانی و زیر جلدی به کار می رود.

درمان سریع آکنه با اوزون تراپی

ازن درمانی جوش یک روش بسیار موثر و کارآمد برای درمان آکنه با فواید مختلف است که پوست را ضد عفونی کرده و به بهبود سریع آکنه و جوش کمک می کند. نتایج درمان نشان دهنده آن است که در حالی که برخی از بیماران به کمک این روش تقریبا بهبودی فوری را تجربه می کنند، حدود چهار هفته پس از درمان، بیمار تسکین قابل توجهی می یابد. برخی از بیماران نیز طی چند ماه پس از درمان، همچنان بهبود را تجربه می کنند.

اوزون تراپی آکنه با فرکانس بالا چیست؟

بیشتر شما این درمان را به نام ازن درمانی های فریکوئنسی یا های فرکانس می شناسید. فیشال بالینی با فرکانس بالا نوعی درمان پوستی است که به درمان تعدادی از مشکلات پوست از جمله خطوط ریز، آکنه، تیرگی دور چشم، چین و چروک، پف زیر چشم و… کمک می کند. به این شکل که با کمک یک جریان الکتریکی ایمن و خفیف از طریق یک دستگاه مراقبت پوست، در بازگرداندن رشد و تجدید سلول های پوست موثر واقع می شود. اوزون تراپی آکنه با فرکانس بالا در بهبود مشکلات پوستی سر سخت و ایجاد ظاهری سالم بسیار موفق بوده است.

درمان هایِ فرکانس بالا به منظور از بین بردن باکتری ها و به حداقل رساندن التهاب انجام می شوند. بنابراین مزیت آشکار آن، مبارزه با آکنه است. ازن تراپی گردش خون را برای تحریک کلاژن سازی بهبود می بخشد و این درمان را به ابزاری موفق در جهت درمان های ضد پیری و تقویت کننده درخشندگی نیز تبدیل می کند.

مزایای ازن درمانی با هایفریکوئنسی برای آکنه:

• التهاب و قرمزی را کاهش می دهد.
  • باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه می شوند را به طور ایمن از بین می برد.
  • هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH) را به حداقل می رساند.
  • آکنه را کاهش می دهد و از ایجاد جوش های بعدی جلوگیری می کند.
  • گردش خون را افزایش می دهد.
  • منافذ بزرگ شده را منقبض می کند.
  • سطح اکسیژن پوست را افزایش می دهد.

چگونه برای فیشال با اوزون تراپی فرکانس بالا آماده شویم؟

متخصصان پوست توصیه می کنند که همیشه قبل از انجام مراقبت فیشال، پوست را کاملا تمیز کنید. همچنین باید 5 تا 7 روز قبل از درمان از مصرف رتینوئیدها خودداری نمایید. بهتر است است یک هفته قبل، از محصولات آرایشی و بهداشتی خشن استفاده نکنید.

روش های دیگر اوزون تراپی آکنه چگونه عمل می کند؟

اوزون تراپی یک درمان ضد آکنه است که در آن از ازن برای استریل کردن پوست استفاده می شود. علاوه بر این، به جذب بیشتر داروهای ضد آکنه در لایه های عمقی پوست کمک می کند که می تواند منجر به بهبودی سریع شود. ازن درمانی در مقایسه با سایر همتایان موجود در بازار که به به حداقل رساندن اثرات آکنه، جوش ها یا اسکارهای آن کمک می کند، یک روش کاملا اقتصادی است. اوزون تراپی برای درمان ریزش مو نیز کاربرد دارد.

اوزون تراپی برای آکنه چه خواصی دارد؟

• ضد التهاب پوست:

فرآیند التهابی می تواند در چندین عارضه زیبایی شناختی پوست وجود داشته باشد. استفاده از ازن بر روی بافت های ملتهب، یکی از برجسته ترین اقدامات این منبع درمانی در زمینه پوست است. استفاده از اوزون می تواند تولید سایتوکین های پیش التهابی را مانند اینتر لوکین-2، اینتر لوکین-4، اینتر فرون گاما و فاکتور نکروز تومور-آلفا را کاهش دهد. اوزون تراپی آکنه با کاهش این واسطه های پیش التهابی، می تواند درد التهابی را نیز کاهش دهد.

• آنتی باکتریال:

لیپیدهای غیر اشباع، اجزای اصلی غشای سیتوپلاسمی هستند که در باکتری ها وجود دارد. ازن به پیوندهای الفینی (هیدروکربن) غشاها حمله می کند. بنابراین، ظرفیت عملکردی سلول را از بین می برد که حتی ممکن است برای مرگ آن کافی باشد. در این صورت، غشای باکتری اولین محل حمله اوزون است و مرگ باکتری ها عمدتا با پارگی غشای سلولی آن ها اتفاق می افتد.

محققان گزارش دادند که در طی عمل اوزون درمانی، فسفو لیپیدها و لیپو پروتئین های غشای سلولی باکتری، اکسید می شوند. این یکپارچگی، غشای سیتوپلاسمی را مختل می کند و باعث می شود ازن به میکروارگانیسم ها نفوذ کرده و عملکرد آنزیمی گلیکو پروتئین ها و گلیکو لیپیدها را مسدود کند.

اثرات ضد باکتریایی ازن در زیبایی شناسی عمدتا در درمان آکنه و زخم های باز به ویژه موارد مرتبط به دوره پس از عمل جراحی پلاستیک مانند باز شدن محل جراحی، نکروز اسکار، عفونت در ناحیه بخیه و… رخ می دهد.

• کاهش استرس اکسیداتیو:

استرس اکسیداتیو با جمع شدن گونه های فعال اکسیژن (ROS) مشخص می شود. این مولکول ها به عنوان محصولات جانبی عوامل استرس فیزیولوژیکی یا برون زا تولید می شوند. گونه های نیتروژن (RNS) نیز به طور مداوم در ارگانیسم های هوازی تولید می شود. ROS و RNS محصولات جانبی متابولیسم طبیعی اکسیژن هستند و شامل رادیکال های آزاد مانند آنیون سوپراکسید، رادیکال هیدروکسیل، اکسیژن منفرد و آب اکسیژنه می شود.

• التیام بخش پوست:

یکی از اقدامات اصلی اوزون تراپی آکنه افزایش ترمیم زخم بافتی است. مطالعات شواهدی را نشان دادند که اثربخشی ازن تراپی را برای بسته شدن کامل زخم اثبات می کند. چندین عمل فیزیولوژیکی، عملکرد قوی اوزون را در ترمیم بافت توجیه می کند. همانطور که قبلا گفته شد، ازن قادر است استرس اکسیداتیو خفیف یا متوسط ایجاد کند. گونه های اکسیزن فعال به آن کمک می کند تا لنفوسیت ها به محل زخم جذب شده و در ترمیم بافت ها موثر عمل کند.

• لیپولیتیک:

ازن می تواند لیپیدها را به مشتقات مختلفی مانند لیپراکسیدها، هیدروپراکسیدها و محصولات اکسیداسیون لیپید با وزن مولکولی کم (LOP) تجزیه کند. بنابراین، ازن می تواند با پیوندهای دوگانه کربنی اسیدهای چرب اشباع نشده در لایه لیپیدی غشای سلولی تعامل داشته و آن ها را تقسیم کند. این موضوع باعث کاهش زنجیره های آن ها از بلند به کوتاه می شود و آن ها را آبدوست می کند. بنابراین، این زنجیره های لیپیدی از طریق اکسیداسیون تکه تکه شده و به دیواره های سلولی که از فسفولیپیدها و لیپوپروتئین ها تشکیل شده اند آسیب می رساند.

نتیجه گیری:

اوزون تراپی آکنه یک روش سریع درمان آکنه است که بسیار بی خطر بوده و اثرات آن تا مدت ها باقی می ماند. این درمان به التیام و کاهش التهاب جوش کمک کرده و از ایجاد اسکار آکنه جلوگیری می کند. برای مشاوره در این زمینه می توانید با ما در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی تماس بگیرید.