اوزون تراپی مو و درمان ریزش مو

درمان ریزش مو با اوزون تراپی

اوزون تراپی دارای اثرات میکروب کشی است که با از بین بردن قارچ ها و باکتری های مضر بدون آسیب رساندن به پوست و مو، پوسته پوسته شدن و خارش را از بین می برد. اوزون تراپی مو همچنین گردش خون پوست سر را بهبود می بخشد، فولیکول های مو را تحریک می کند و رشد مو را تشویق می کند. همچنین باعث افزایش تراکم موها و کنترل ریزش مو در زنان و مردان می شود. این درمان با روش های مختلف مانند تزریق و سونای اوزون انجام می شود.

 


اوزون تراپی مو چیست؟

اوزون درمانی مو یک روش درمانی محبوب برای مو است که باعث سلامت کلی مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. برای اینکه بدانید اوزون تراپی چیست؟ابتدا باید بدانید که ازن (O3) یا تری اکسیژن یک عنصر معدنی است. این یک آلوتروپ بسیار ناپایدار از اکسیژن است که رنگ آبی و بوی قوی دارد. این گاز به طور طبیعی در جوی که کره زمین را می پوشاند به عنوان سپری وجود دارد که تشعشعات خطرناک خورشیدی را به دام می اندازد و از نفوذ آن به محیط اطراف زمین جلوگیری می کند. با استفاده از این ماده میتوان پوست سر را تحریک کرد که این موضوع باعث رشد و تقویت فولیکول های مو می شود. همچنین فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به وضوح برایتان توضیح خواهیم داد.

 


اوزون تراپی چگونه بر رشد و تقویت موها تاثیر می گذارد؟

ازن باعث ایجاد پپتون در هر ساقه مو می شود که یک لایه محافظ روی هر تار مو تشکیل می دهد. علاوه بر تحریک فولیکول‌های مو برای رشد طبیعی مو بسیار مفید است. اوزون تراپی باعث می‌شود موها کمتر وز شده، براق‌تر شوند و شوره سر را کاهش می دهد.

اوزون تراپی مو به دلیل اثربخشی آن در درمان مشکلات مو و پوست سر مانند شوره سر، ریزش مو، نازک شدن مو و آسیب به طور گسترده مورد تایید قرار گرفته است. این مشکلات مو عمدتاً به دلیل عواملی مانند افزایش سن، عدم تعادل هورمونی، مراقبت نامناسب از مو، رژیم غذایی ناسالم، بیماری ها و عفونت ها، ویژگی های ژنتیکی، آلودگی و سایر عوامل خارجی ایجاد می شود که به طور کلی پوست سر را کم آب می کند یا باعث آسیب بیشتر به فولیکول های مو می شود.

اوزون با مولکول ناپایدار خود که حاوی سه اتم اکسیژن است، خاصیت اکسید کنندگی بالایی دارد و رادیکال‌های آزاد اکسیژن را با تزریق در هر قسمت از بدن مانند پوست سر آزاد می‌کند. پوست سر و مو در اثر تزریق ازن اکسیده شده، منجر به تشکیل پپتون در ساقه مو می شود که در وسط تارها قرار دارد.

به کمک اوزون درمانی، یک لایه محافظ، مانند لایه اوزون که از جو زمین محافظت می کند، روی هر تار مو توسط پپتون ها تشکیل می شود که از شکستگی، آسیب و ریزش مو محافظت می کند. اوزون تراپی مو با کمک دستگاه ها، شانه ها، کرم های اوزون و غیره در سالن ها، اسپا، و به طور تخصصی به کمک سونای اوزون و یا تزریق اوزون به پوست سر در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی و توسط متخصصین این درمان انجام می شود.

 


اوزون تراپی چه تاثیری بر ریزش مو دارد؟

ریزش مو می تواند نتیجه عوامل متعددی از جمله روند طبیعی پیری، تغییرات هورمونی، کمبودهای غذایی و یا عوامل زمینه ای پزشکی و روانی باشد. اوزون درمانی مو با تزریق مولکول های O3 محلول در آب که تولید سلول های مو را تحریک می کند، ریزش مو را کاهش می دهد. ازن رگ های خونی کوچکی را که فولیکول مو را احاطه کرده اند تقویت می کند. فولیکول های مو را جوان و تقویت کرده، گردش خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی را برای مو و پوست سر تغذیه می کند. همه این عوامل می توانند ریزش موی کنترل نشده را متوقف کنند.

ما حتی می توانیم از این روش درمانی برای رفع ریزش مو استفاده کنیم. هنگامی که ما ازن اکسیژن را به پوست سر شما تزریق می کنیم، فولیکول های مو را تقویت و محکم تر می کند و برای رشد بهتر مو، عروق را در پوست سر افزایش می دهد. این روش درمانی نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه با مقابله با مشکلاتی مانند شوره سر یا موهای خشک و شکننده، سلامت موهای موجود و پوست سر شما را نیز بهبود می بخشد.

 


فواید اوزون تراپی مو

  • اوزون در تماس با ریشه و تارهای مو، باعث جوانسازی و تقویت فولیکول های مو و همچنین تغذیه مو و پوست سر می شود. این درمان گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد و هرگونه عفونت میکروبی موجود در پوست سر و مو را از بین می برد. برای اینکه موها سالم رشد کنند، باید خون در سلول های پوست سر به گردش در آید تا استحکام مورد نیاز فولیکول ها تامین شود. هنگامی که ازن به ریشه های ساقه مو تزریق می شود، به عنوان یک تقویت کننده برای فولیکول های مو عمل می کند. ازن گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و هر گونه عفونتی را که روی آن رخ می دهد از بین می برد. از این رو مو با گذشت زمان تغذیه می شود.

 

  • اوزون تراپی مو نه تنها مشکلات یا شکستگی مو، نازک شدن و ریزش مو را درمان می کند، بلکه به درمان سایر مشکلات جدی مانند پسوریازیس، طاسی و آلوپسی نیز کمک می کند.
  • تراکم و حجم مو را افزایش می دهد، تارهای مو را با حل و رفع مشکلات انتهایی تقویت و تحریک می کند. ایجاد موخوره را کنترل می کند تا موها را شاداب تر کند.
  • پوست سر را تثبیت می کند. مشکلات شوره سر را به خوبی از بین می برد. همچنین به بازسازی موهای جدید کمک کرده و رشد مو را سرعت می بخشد. در نتیجه به ایجاد موهای صاف، نرم، درخشان و زیبا کمک می کند.
  • یکی از جنبه های جالب اوزون تراپی مو این است که ازن باعث یفزایش خون رسانی به پوست سر می شود. بهبود جریان خون در پوست سر، باعث جوانسازی فولیکول های مو و افزایش رشد مو می شود. افزایش خون رسانی به پوست سر نیز می تواند به مبارزه با عفونت های میکروبی پوست کمک کند.
  • از دلایل اولیه سفید شدن زودرس مو می توان کمبود مواد مغذی به فولیکول های مو را مثال زد. اوزون درمانی می تواند سرعت جذب مواد مغذی حیاتی توسط فولیکول مو را افزایش دهد. اوزون درمانی به نوبه خود به حفظ رنگ طبیعی مو کمک کرده و از سفید شدن بی موقع موها جلوگیری می کند.

 


آیا اوزون تراپی در سالن های مراقبت مو هم انجام می شود؟

بله؛ نوعی از درمان ملایم اوزون تراپی مو را می توان در سالن های زیبایی تجربه کرد. این درمان مو با استفاده از حمام اوزون یا سونای اوزون صورت می گیرد. مزایای این مدل درمان می تواند جنبه مراقبت زیبایی داشته باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

بسیاری از افراد حداقل یک بار از رنگ مو استفاده کرده اند. با رنگ کردن موها، زیبایی چهره شما بیشتر به چشم می آید؛ اما استفاده از رنگ مو و دکلره درکنار زیبایی و حس جوانی که به شما هدیه می دهد، ممکن است در بسیاری از موارد باعث آسیب دیدگی موی شما نیز بشود. اوزون درمانی می تواند آسیب موها را کمتر کند و همچنین باعث تثبیت رنگ مو شود. اکسیژن سه گانه حاوی پپتون است که به عنوان یک پیوند قوی بین ساقه مو و رنگ عمل می کند. بنابراین رنگ مو همراه با مو محافظت می شود. به همین دلیل، رنگ مو تازگی و درخشندگی خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارد.

 


آیا اوزون تراپی برای موهای کاشته شده مفید است؟

بله؛ اوزون تراپی مو یک درمان بسیار قوی، ایمن و اثبات شده برای تقویت فولیکول های مو و افزایش ترمیم و بهبود بافت پس از کاشت مو است. ما این درمان را به صورت سه جلسه به همه بیماران توصیه می کنیم. جلسه اول، یک روز قبل از عمل؛ جلسه دوم، روز دوم عمل و جلسه سوم، سه روز بعد از عمل کاشت مو انجام می شود.

 


موارد احتیاط در انجام اوزون تراپی مو:

اگرچه اوزون درمانی مو در بهبود مشکلات پوست سر و مو مفید است، اما اگر بیش از حد مصرف شود، می تواند اثرات منفی داشته باشد. اوزون تراپی فقط به مقدار کمی ازن کنترل شده نیاز دارد و بهتر است تحت نظر و راهنمایی یک متخصص O3 تراپی را انجام دهید. 

اگر ازن به مقدار زیاد تزریق شود، می تواند اثرات بسیار سمی و مضری بر بدن داشته باشد. مقدار کم و تنظیم شده اوزون برای درمان کافی است و ترجیحاً اوزون تراپی مو باید با توصیه و راهنمایی یک متخصص پوست یا پزشک متخصص در زمینه اوزون تراپی انجام شود،اوزون درمانی باید زمانی انجام شود که در درجه اول وضعیت سلامت فردی را که درمان را انتخاب می کند، بررسی شده باشد. اوزون تراپی مو برای زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به حساسیت های پوستی شدید و غیره توصیه نمی شود.

 


عوارض اوزون تراپی مو:

عوارض اوزون درمانی شامل سوزش چشم، سرفه، حالت تهوع، سبکی سر یا سردرد خفیف است. این علائم موقتی هستند و معمولا مدت کوتاهی پس از درمان برطرف می شوند. پیشنهاد می کنیم برای به حداقل رساندن این عوارض، اوزون تراپی را در مراکز تخصصی و زیر نظر پزشک ماهر انجام دهید. کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی آماده ارائه مشاوره و خدمات در زمینه اوزون تراپی مو می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *