درمان التهابات پوستی با اوزون تراپی

اوزون تراپی برای پوست

اوزون تراپی یک درمان پزشکی است که از ازن، یک شکل بسیار واکنش پذیر از اکسیژن، برای بهبود سلامت و درمان انواع شرایط پزشکی استفاده می کند. یکی از مزایای کلیدی ازن تراپی توانایی آن در درمان التهابات پوستی و… است که آن را به یک درمان موثر برای طیف وسیعی از شرایط از جمله درد مزمن، اختلالات خودایمنی و بیماری های پوستی تبدیل می کند. کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی مکانی عالی برای دریافت درمان با اوزون برای کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز با ما تماس بگیرید.

مقاله پیشنهادی مرتبط: درمان بیماری های پوستی با اوزون تراپی

التهاب چیست؟

به طور کلی، التهاب پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک عامل تحریک کننده است. محرک ممکن است یک میکروب، یا یک جسم خارجی، مانند یک ترکش در انگشت شما باشد. چهار نشانه اصلی التهاب، قرمزی، گرما، تورم و درد است که با این ها تشخیص داده می شود.

شایع ترین دلایل التهاب مزمن عبارتند از:

• اختلالات خود ایمنی، مانند لوپوس، جایی که بدن شما به بافت های سالم حمله می کند.
  • قرار گرفتن در معرض سموم، مانند آلودگی یا مواد شیمیایی صنعتی.
  • التهاب حاد درمان نشده، مانند عفونت یا آسیب.

رژیم غذایی مناسب برای درمان التهابات پوستی

یک رژیم ضد التهابی باید شامل این مواد غذایی باشد:

• گوجه فرنگیها.
  • روغن زیتون.
  • سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم پیچ.
  • آجیل مانند بادام و گردو.
  • ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن و ساردین.
  • میوه هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس و پرتقال.

چگونه اوزون درمانی برای کاهش التهاب کار می کند؟

برای اینکه بدانید اوزون درمانی چیست و چطور انجام می شود باید گفت که اوزون درمانی با وارد کردن اوزون به بدن از طریق روش‌های مختلف از جمله انفوزیون داخل وریدی، دم‌کردن مقعدی و استفاده موضعی عمل می‌کند. هنگامی که اوزون وارد بدن می شود، با اجزای سلولی واکنش نشان می دهد و یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که باعث واکنش آنتی اکسیدانی می شود و به درمان التهابات پوستی انواع دیگر آن کمک می کند. اوزون درمانی همچنین تولید رگ های خونی جدید را تحریک می کند که می تواند جریان خون و اکسیژن رسانی را بهبود بخشد و احتمال التهاب و آسیب بیشتر را کاهش دهد.

اوزون تراپی چه فوایدی دارد؟

• عملکرد میتوکندری را تقویت می کند.
  • افزایش جذب اکسیژن را تحریک می کند.
  • گردش خون را بهبود می بخشد.
  • محافظت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد.
  • تقویت کننده سیستم ایمنی است.

همچنین فواید بسیار دیگری نیز دارد که می توانید در مقاله فواید و عوارض اوزون تراپی مطالعه نمایید.

فواید اوزون تراپی برای التهاب

تحقیقات نشان داده است که اوزون تراپی یک درمان موثر برای طیف وسیعی از شرایط مرتبط با التهاب، از جمله آرتریت روماتوئید، لوپوس و سایر اختلالات خودایمنی است. اوزون تراپی می تواند با کاهش التهاب، به کاهش درد و بهبود تحرک کمک کرده و آن را به جایگزینی موثر برای روش های سنتی مدیریت درد مانند مسکن های تجویزی و داروهای ضد التهابی تبدیل کند. اوزون درمانی همچنین یک درمان موثر برای التهابات لثه، بیماری های پوستی از جمله آکنه و پسوریازیس است. زیرا به درمان التهابات پوستی و بهبود ظاهر کلی پوست کمک می کند.

ازن پوست شما را شاداب می کند.

ازن از زیبایی پوست محافظت کرده و به بازسازی آن کمک می کند. جریان طبیعی مراقبت از پوست با ازن می تواند به روش های مختلفی انجام شود. به طور خاص، کاربردهای موضعی ازن و روش های اصلی (ترکیب ازن با خون) از جمله روش های ترجیحی ما هستند. روش های موضعی اوزون تراپی شامل تزریق، ماسک، روغن و کرم اوزون است. در روش ماژور ابتدا مقداری خون گرفته می شود که با روش خاصی با ازن مخلوط می شود و از طریق ورید برگردانده می شود. به این ترتیب، سیستم گردش خون عمل می کند. سموم دفع می‌شوند، سلول‌ ها فعال شده و پوست آماده می‌ شود تا مانند قبل خود را بازسازی کند.

آنچه اوزون تراپی را از سایر روش های مراقبت از پوست جدا می کند، این است که این فرآیند به صورت داخلی و موضعی انجام می شود. به این ترتیب پوست اکسیژن رسانی، آبرسانی، محافظت و ترمیم می شود و به حالت طبیعی باز می گردد. این درمان با از بین بردن سموم، پاکسازی پوست و سفت کردن پوست یک اثر دائمی ایجاد می کند. بنابراین درمان چین و چروک با اوزون تراپی را باید به عنوان یک روش معجزه آسا در نظر گرفت.

درمان درماتیت آتوپیک با اوزون تراپی

درماتیت آتوپیک (AD) یک بیماری التهابی پوستی مزمن و عود کننده است که شامل خارش شدید پوست، پاکیلوز و آسیب سد پوستی است. این بیماری، تا 20 درصد از کودکان و 10 درصد از بزرگسالان را در سراسر جهان به شرایط مختلف مانند اختلالات خواب، اضطراب، گوشه گیری اجتماعی و افسردگی مبتلا می کند. میکروب استافیلوکوکوس اورئوس (S. aureus) تا 90 درصد از میکروبیوم پوست ضایعه را در بیماران مبتلا به AD اشغال می کند و به شعله ور شدن مکرر و بدتر شدن بیماری AD کمک می کند.

امروزه فناوری نو ظهور توالی 16S rDNA به ما اجازه می دهد تا ترکیب و میکروبیوم پوست را به روشی با کارایی بالا بررسی کنیم. ازن، به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضدعفونی کننده کلاسیک، به طور گسترده در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی استفاده می شود که در مکانیسم های اثر ضد میکروبی، دفاع آنتی اکسیدانی، تنظیم ایمنی، اصلاح اپی ژنتیک، بیوسنتز، مسکن ها و اتساع عروق نقش دارد. آب و روغن ازن دار به طور گسترده در درمان التهابات پوستی و بیماری های عفونی پوستی استفاده می شود زیرا می تواند به سرعت علائمی مانند خارش و اِدم را تسکین داده و در نتیجه شدت بیماری را کاهش دهد.

چه چیزی باعث عملکرد خوب اوزون تراپی می شود؟

اوزون دارای پنج ویژگی است که دلیل عملکرد خوب آن است. این ویژگی های عبارتند از:

1. ازن یک محرک قوی میتوکندری است.

علت اساسی پشت همه بیماری های دژنراتیو از دیابت گرفته تا بیماری قلبی و سرطان، کاهش تولید انرژی میتوکندری است. ازن اغلب می تواند این مشکل را اصلاح کند.

2. اوزون تقویت کننده سیستم ایمنی است.

این بدان معنی است که وقتی سیستم ایمنی بیش از حد فعال باشد، به عنوان یک بیماری خود ایمنی، با کمک اوزون تراپی آرام می شود. مانند درمان التهابات پوستی. برعکس، زمانی که سیستم ایمنی بدن مانند سرطان، ایدز و عفونت مزمن ضعیف است، ازن آن را تحریک می کند. توانایی منحصر به فرد ازن ناشی از عملکرد آن بر روی غشای سلول های سفید است که باعث می شود مولکول های پیام رسان مرتبط با ایمنی به نام سیتوکین ها را تولید کنند. نمونه‌هایی از سیتوکین‌ها عبارتند از گاما اینترفرون، اینترلوکین-2، فاکتور محرک کلنی و TGF-alpha.

3. ازن با تحریک آنزیم دی فسوفوگلیسرات (DPG) باعث افزایش جذب اکسیژن می شود.

DPG باعث آزاد شدن اکسیژن از مولکول هموگلوبین می شود تا بتوان آن را به داخل سلول برد. در غیاب مقدار کافی DPG، سلول های ما برای اکسیژن گرسنه می شوند. این یک مشکل رایج در افراد دیابتی است.

4. گردش خون را بهبود می بخشد.

این کار را با افزایش ویژگی های جریان خون به عنوان مایع انجام می دهد. اثر اوزون بر جریان خون باعث می‌شود که هموگلوبین حامل اکسیژنِ بیشتر به مویرگ‌ها برسد؛ جایی که در نهایت سلول‌ ها خون بیشتری را دریافت خواهند کرد. بسیاری از بیماری های شرایط التهابی مزمن، گردش خون را مختل می کنند.

5. ازن محافظت آنتی اکسیدانی را بیش از هر درمان دیگری از جمله ویتامین C افزایش می دهد.

اکثر افراد مبتلا به بیماری مزمن، دفاع آنتی اکسیدانی ضعیفی دارند.

ایمنی و اثربخشی اوزون تراپی

اوزون درمانی به عنوان یک گزینه درمانی ایمن و موثر برای طیف وسیعی از شرایط، از جمله موارد مرتبط با درمان التهابات پوستی در نظر گرفته می شود. توجه به این نکته ضروری است که اوزون تراپی فقط باید توسط متخصصان آموزش دیده و دارای مجوز انجام شود. زیرا استفاده نادرست می تواند مضر باشد. با این حال، زمانی که اوزون تراپی به درستی انجام شود، ایمن و موثر بوده و عوارض جانبی کمی دارد. علاوه بر این، اوزون درمانی یک روش غیر تهاجمی است و نیازی به زمان نقاهت ندارد. این ویژگی، آن را به جایگزینی ایده آل برای درمان های طب سنتی تبدیل می کند.

پیشرفت کاربرد اوزون درمانی برای کاهش التهاب

اوزون تراپی یک زمینه به سرعت در حال رشد است.این فرآیند با تحقیقات و مطالعات جدیدی که به طور منظم برای کشف طیف گسترده ای از مزایایی که می تواند ارائه دهد، انجام می شود. از آنجایی که امروزه افراد بیشتری به دنبال درمان های جایگزین برای التهاب هستند، اوزون تراپی در آینده به یک گزینه درمانی پذیرفته شده و مورد استفاده بیشتر تبدیل خواهد شد. اوزون درمانی با توانایی خود در درمان التهابات پوستی، بهبود سلامت و ارائه طیف وسیعی از مزایای دیگر، نقش مهمی در آینده پزشکی و مراقبت های بهداشتی ایفا می کند.

پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر موجود در این سایت که در رابطه با کاربرد اوزون تراپی هستند را از طریق این لینک مطالعه نمایید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اوزون تراپی و یا رزرو زمان ویزیت، با مشاورین ما در کلینیک اوزون تراپی دکتر بحرانی تماس حاصل فرمایید.