همه چیز درباره درمان سلولیت با گاز اوزون

درمان سلولیت با گاز اوزون

سلولیت یک مشکل بسیار رایج و بدون آسیب در شرایط پوست هر شخص می باشد که می تواند پوست را از حالت صاف و زیبایی که دارد خارج کند. این مشکل معمولا بیشتر در خانم ها و در نواحی ران، باسن و شکم بوجود می آید. با اینکه این مشکل نه درد خاصی دارد و نه شرایطی مانند سوزش و خارش را ایجاد می کند، باز هم برای افراد ناراحت کننده است و دوست دارند آن را برطرف کنند. دلیل آن هم این است که سلولیت موجب ایجاد فرورفتگی هایی در پوست می شود که می تواند آن را از حالت طبیعی خارج کند و یک ظاهر ناپسندی را به فرد بدهد. اما خوشبختانه این شرایط قابل درمان است.

امروزه، درمان سلولیت با گاز اوزون بسیار رایج شده است. اوزون را می توان یک درمان بسیار کارآمد برای این مشکل درنظر داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه درمان سلولیت پوستی را با اوزون درمانی به طور کامل متوجه شوید.

سلولیت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم نحوه درمان سلولیت را توضیح دهیم باید بدانیم که این مشکل دقیقا از چه چیزی نشات میگیرد. سلولیت به دلیل تجمع توده چربی به صورت نامتعارف در زیر پوست شکل می گیرد. به فرورفتگی هایی که بر روی پوست تحت این شرایط ایجاد می شود، پوست پرتقالی و یا پنیری می گویند( به علت تشابه این فرورفتگی ها با این مواد). این شرایط معمولا در افرادی به وجود می آید که اضافه وزن زیادی دارند و یا اینکه در مدت کوتاهی وزن زیادی کم کرده اند. در این شرایط  سلولیت خودش را بیشتر نمایان می کند. اما خوشبختانه این مشکل تا حد زیادی قابل درمان است و با انجام دادن یکسری از کارها می توان از برگشت آن جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است تا به حال دلیل اصلی شکل گیری سلولیت مشخص نشده است اما هرچه که هست مربوط به سلول های چربی زیر پوست و تغییرات در آنها می باشد. با این حال عدم وجود دلیل قطعی باعث نشده است که درمان مناسب آن وجود نداشته باشد و می توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد.

درمان سلولیت با گاز اوزون

در سال های اخیر استفاده از گاز اوزون به عنوان یک ماده درمانی در پزشکی بسیار رایج شده است. این گاز که از اتصال سه اتم اکسیژن به یکدیگر بوجود آمده است می تواند در درمان مشکلات مختلفی بسیار موثر باشد. اوزون تراپی با روش های مختلف پوست را تحت تاثیر می گذارد و می تواند مشکلات پوستی را برطرف کند. کمک به بهبود زخم های موجود در پوست، پسوریازیس پوستی( خشک و تر) و سلولیت مشکلاتی هستند که به درمان با گاز اوزون به خوبی واکنش نشان می دهند. اینکه از اوزون به چه طریقی استفاده شود بسته به مشکل شما و نظر پزشک دارد. اما در این مقاله تمامی روش ها را برای شما توضیح می دهیم.

اوزون از چه طریقی به پوست ما کمک می کند؟

همانطور که گفتیم گاز اوزون از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. بنابراین قرار نیست که ماده و یا داروی خاصی را وارد بدن کنیم. در اصل همان اکسیژنی که مصرف می کنیم قرار است به طریق دیگری وارد بدن شود. در اوزون درمانی ما با تحریک سلول برای انجام فعالیت هایی روند درمان را انجام می دهیم و هیچ دارو و محرک خاصی استفاده نمی شود.

سلول های بدن برای اینکه بتوانند فعالیت های خود را به خوبی انجام دهند نیاز به اکسیژن دارند. در حضور اکسیژن کافی سلول ها فرآیندهای ترمیمی را انجام می دهند و بدن را از مواد مختلف سمی پاکسازی می کنند( خاصیت اکسیدان ها). مشکل اصلی سلولیت نیز وجود بافت مضر چربی در زیر پوست است، خروج این میزان چربی می تواند پوست را به شرایط عادی برگرداند.

وقتی که اوزون وارد بدن می شود به اتم های اکسیژن شکسته می شود. این اتم های اکسیژن در اختیار سلول ها قرار می گیرند. هنگامی که سلول اکسیدان کافی در اختیار داشته باشد می تواند چربی های مضر را دفع کند. بنابراین هدف ما در اوزون تراپی رساندن مقدار زیادی اکسیژن به سلول های بدن است تا بتوانند خودشان کار ترمیم را انجام دهند.

از طرفی دیگر خود اتم های اکسیژن نیز می توانند باعث اکسید شدن سموم شوند بدون اینکه نیاز باشد از طریق سلول وارد عمل شوند. زمانی که اوزون به شکل موضعی بر قسمت هایی که سلولیت دارد اعمال می شود، باعث تخریب بافت های چربی مضر می شود و با کاهش تجمع چربی، حالت فرورفتگی پوست بهبود می یابد.

اوزون تراپی در درمان سلولیت به چه روش هایی انجام می شود؟

برای درمان سلولیت با استفاده از گاز اوزون روش های مختلفی وجود دارد. اینکه برای شما از کدام روش استفاده شود به پزشک معالج شما بستگی دارد. ما در ادامه روش های مختلف را برای شما شرح می دهیم تا با آنها آشنایی داشته باشید:

درمان سلولیت با گاز اوزون

سونای اوزون

در این روش شخص را داخل یک محفظه قرار می دهند که سر و گردنش بیرون باشد. سپس گاز اوزونی که به روش مخصوص تهیه شده است را همراه با بخارآب به دخل منافذ پوست میفرستند و از این طریق سلول ها را تحریک به زدودن چربی اضافه می کنند. این روش کاملا غیرتهاجمی می باشد و نیاز است که چندین بار تکرار شود.

تزریق گاز اوزون

گاز اوزونی که در این روش استفاده می شود کاملا استریل و بدون هیچگونه آلودگی ای می باشد. دستگاه های مخصوصی در علم پزشکی وجود دارند که می توانند چنین گازی رو تولید کنند. این روش دقیقا مانند مزوتراپی یک درمان موضعی می باشد. فقط بجای استفاده از دارو، گاز اوزون به داخل پوست تزریق می شود. در این حالت با استفاده از یک سرنگ گاز اوزون را به قسمت هایی که سلولیت دارد تزریق می کنند. هدف از این روش نیز رساندن اکسیژن به سلول های پوستی می باشد

تزریق اکسیژن به داخل خون

این روش بصورت جنرالیزه عمل می کند. یعنی تمامی سلول های بدن را شامل می شود. در این روش ابتدا مقداری از خون بیمار توسط آنژیوکت گرفته می شود. سپس با گاز اوزونی که به صورت استریل تهیه شده است ترکیب می شود. در مرحله بعد خون غنی شده از اوزون به شخص تزریق می شود. استفاده از این روش مزایای دیگری دارد. بطور کلی چون گاز اوزون در سراسر بدن پخش می شود، از خواص درمانی آن می توان به صورت گسترده استفاده کرد. با این حال در درمان سلولیت نیز موثر است و معمولا برای سلولیت های وسیع که قسمت های مختلف بدن را درگیر کرده است استفاده می شود.

جمع بندی

درمان سلولیت با استفاده از گاز اوزون یک درمان قطعی نمی باشد. در حقیقت سلولیت درمان قطعی ندارد ولی استفاده از اوزون یک روش امن می باشد که تا به حال عوارض جانبی خاصی برای آن گزارش نشده است. سلولیت برگشت پذیر می باشد. بنابراین اگر با اوزون تراپی مشکل سلولیت شما حل شد باید در ادامه با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی صحیح از بازگشت آن جلوگیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *