تاثیر اوزون تراپی بر لاغری

تاثیر اوزون تراپی بر لاغری

کم کردن وزن و لاغر شدن می تواند به یک معضل برای برخی از افراد تبدیل شود. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند، لاغر کردن را یک پروسه سخت می دانند که قرار نیست از پس آن بر بیایند. گاهی اوقات حق با آن ها است، فرآیند کاهش وزن می تواند طاقت فرسا باشد. اما به لطف پیشرفت علم، راه های جدیدی آسان تری برای این موضوع پیدا شده است. در چند سال اخیر استفاده از اوزون در درمان بیماری ها و مشکلات مختلف بسیار کارآمد بوده است. از درمان کرونا و بیماری های پوستی گرفته تا بیماری های عفونی و زنان. اما خبر خوش این است که به تازگی، تاثیر اوزون بر روی روند کاهش وزن نیز مشخص شده است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا درباره تاثیر اوزون تراپی بر لاغری را بررسی کنیم.

تاثیر گاز اوزون بر روی بدن انسان

همانطور که می دانید مولکول اوزون از سه اتم اکسیژن متصل به یکدیگر تشکیل شده است. این مولکول به محض ورود به بدن تبدیل به یک مولکول اکسیژن و یک اتم اکسیژن می شود. بنابراین سطح اکسیژن خون و اکسیژن در دسترس سلول ها افزایش پیدا می کند و متابولیسم را افزایش می دهد. بنابراین یکی از مهم ترین خواص اوزون افزایش متابولیسم است.

از طرفی دیگر، اکسیژن جزو ضروری ترین عناصر برای ترمیم بافت های آسیب دیده می باشد. با ورود اوزون به درون بدن سطح اکسیژن افزایش پیدا می کند و با قرار گرفتن حجم بالایی از اکسیژن در سلول سرعت ترمیم بافتی نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین در ترمیم زخم ها می توان از خواص اوزون تراپی استفاده کرد.

ویژگی دیگری که گاز اوزون دارد، خاصیت ضد التهاب بودن آن است. همانطور که گفتیم، با ورود اوزون به درون بدن به سرعت به مولکول اکسیژن و یک اتم اکسیژن تجزیه می شود. این اتم اکسیژن همانند یک رادیکال عمل می کند و باعث کاهش التهاب بافت های آسیب دیده می شود. بنابراین از اوزون می توان در درمان بیماری های التهابی همانند دیسک بیرون زده و … استفاده کرد.

اوزون در بیماری های عفونی نیز بسیار موثر است. با تجزیه اوزون به رادیکال های اکسیژن درون بدن، این رادیکال ها با باکتری ها واکنش نشان داده و باعث از بین رفتن آن ها می شوند. بنابراین می توان از اوزون تراپی در بیماری های عفونی نیز استفاده کرد.

لیپولیز، خاصیت جدید اوزون تراپی

درست است که مواردی که در بالا ذکر شد به خودی خود برای بدن مفید است. اما چیزی که ما به دنبال آن هستیم، خاصیت لیپولیز بودن گاز اوزون می باشد. این خاصیت کلیدی می تواند در روند کاهش وزن بسیار موثر باشد. لیپیدها( چربی ها) موادی هستند که به عناصر اصلی سازنده آن ها هیدروژن، کربن و اکسیژن می باشد. در تحقیقات مشخص شده است که اوزون می تواند پیوند بین اتم های اکسیژن، هیدروژن و کربن را در بافت چربی تجزیه کند. در حقیقت خاصیت رادیکالی اکسیژن باعث می شود که این پیوند ها شکسته شود. این موضوع باعث می شود که بافت چربی به طور کلی تجزیه شود. با تجزیه بافت چربی چندین اتفاق می افتد:

نیتروژن به عنوان یک عنصر فردی در اکثر ترکیبات چربی ها وجود دارد. در هنگام تجزیه این عنصر نیز جدا می شود و از طریق ادرار دفع می شود. از آنجایی که نیتروژن می تواند یک عنصر مضر برای بدن تلقی شود، بدین ترتیب از بدن توسط ادرار خارج می شود.

با تجزیه شدن چربی و خارج شدن اکسیژن از ترکیب آن، رادیکال های آزاد اکسیژن شکل می گیرند. این رادیکال ها بر روی مواد سمی تاثیر می گذارند و آن ها را تجزیه می کنند. مواد سمی از طریق تعریق نیز از بدن خارج می شوند. این کار باعث می شود فشار وارده به کبد کاهش پیدا کند. زیرا در غیر این صورت باید روند تجزیه مواد سمی توسط کبد انجام می شد.

در نهایت با کاهش بافت چربی، روند لاغری تسریع پیدا می کند. اما این موضوع به اینجا ختم نمی شود و تاثیر گاز اوزون بر روی لاغری بیشتر از یک لیپولیز ساده می باشد.

تاثیر اوزون تراپی بر لاغری

تاثیر اوزون تراپی بر روی لاغری تنها از راه لیپولیز نمی باشد. این روش از چند طریق برای کاهش وزن موثر می باشد. در ادامه مکانیسم اوزون تراپی در لاغری را شرح می دهیم:

افزایش کالری مصرفی

با ورود گاز اوزون به درون بدن و افزایش اکسیژن در دسترس سلول، میزان سوخت و ساز افزایش پیدا می کند. با افزایش سوخت و ساز بدن، میزان کالری مصرفی نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین بدون اینکه فعالیت خاصی بکنید، میزان کالری مصرفی روزانه شما افزایش پیدا می کند.

افزایش درجه حرارت بدن

با افزایش درجه حرارت بدن، مصرف کالری نیز بیشتر می شود. زیرا به طور کلی زمانی دمای بدن بالا می رود که میزان مصرف انرژی بیشتر شود. گاز اوزون می تواند با تحریک سلولی در سطح کلی بدن، میزان سوخت و ساز را افزایش دهد.

لیپولیز

در قسمت قبل به طور مفصل درباره لیپولیز یا همان تجزیه چربی صحبت کردیم. با کاهش بافت چربی و دفع سموم، می توانید کاهش سایز محسوسی را احساس کنید.

اعمال اوزون از طریق پوست

با توجه به بیماری ها و مشکلات مختلف، اوزون تراپی از طریق راه های مختلفی صورت می پذیرد. به طور مثال در درمان دیسک بیرون زده گردن یا کمر از روش اتوهموتراپی استفاده می شود. و یا در عفونت های واژینال از اوزون تراپی به کمک یک کاتتر مخصوص استفاده می شود. در اوزون تراپی برای لاغری، اوزون از طریق پوست به کمک روشی به نام سونای اوزون استفاده می شود. در این روش، گاز اوزون مستقیم بر روی پوست اعمال می شود تا از آن طریق جذب شود.

تاثیر اوزون تراپی بر لاغری

روش کار سونای اوزون

برای این کار شخص وارد یک محفظه می شود که تنها سرش بیرون است. سپس گاز اوزونی که با استفاده از ژنراتورهای اوزون ساز به وجود آمده است با گاز اکسیژن ترکیب شده و به صورت بخار به پوست بیمار می رسد. اوزون از طریق منافذ پوست جذب شده و در بدن به سرعت به اکسیژن تجزیه می شود. با افزایش اکسیژن در دسترس سلول ها میزان سوخت و ساز افزایش پیدا می کند. به طور میانگین، در هر جلسه 20 دقیقه از اوزون تراپی با استفاده از سونای اوزون، چیزی نزدیک به 600 کالری مصرف می شود.

چیزی که در این روش مهم است، این است که کالری سوزی تنها به جلسات ختم نمی شود، بلکه با کاهش بافت چربی و افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها، متابولیسم تا چندین ساعت پس از آن نیز بالا می ماند و شما وزن بیشتری از دست می دهید.

جمع بندی

استفاده از اوزون در علم پزشکی چندین سال است که مورد توجه قرار گرفته است. خواص درمانی زیادی برای اوزون ذکر شده است که می تواند در مشکلات مختلف به عنوان یک درمان حمایتی موثر استفاده شود. استفاده از اوزون در روند لاغری نیز بسیار موثر بوده است. این روش نه تنها به روند لاغری کمک می کند، بلکه تا حدودی سلولیت پوست را نیز بهبود می بخشد. اثرات سم زدایی و کاهش بافت چربی، از خواص دیگر اوزون تراپی به روش سونای اوزون می باشند. تاثیر اوزون تراپی بر لاغری به طور تجربی کاملا اثبات شده می باشد. معمولا انجام دادن دو جلسه در هفته می تواند تاثیر بسزایی در روند لاغری شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *