درمان ایدز با اوزون تراپی

درمان ایدز با اوزون تراپی

ایدز یا همان بیماری نقص سیستم ایمنی بدن تا چندین سال اخیر به عنوان یکی از ترسناک ترین بیماری های رایج شناخته می شد. زیرا برای آن درمانی وجود نداشت و هرکس که به آن مبتلا می شد، تصور می کرد در نهایت بر اثر همین بیماری فوت خواهد کرد. اما در چند سال اخیر زمزمه هایی مبنی بر پیدا شدن درمان موثر برای ایدز به گوش می رسد. دانشمندان و پزشکان مختلفی ادعا کرده اند که درمانی برای ایدز یافته اند. اما در این میان یک روش درمانی توانسته است نظرات مثبت بیشتری را به سمت خودش جلب کند. با ما همراه باشید تا درباره درمان ایدز با اوزون تراپی صحبت کنیم و ببینیم آیا این روش واقعا تاثیرگذار است یا خیر.

اوزون تراپی چیست؟

به زبان ساده، استفاده از مولکول اوزون به منظور استفاده های پزشکی، اوزون تراپی می گویند. این اوزون توسط ژنراتورهای اوزون ساز پزشکی به صورت استریل به دست می آید. سپس در درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. از جمله بیماری هایی که می توان از اوزون به عنوان یک روش درمانی استفاده کرد عبارتند از:

  • درمان دردهای مفصلی
  • مشکل سیاتیک
  • فتق دیسک
  • آرتروز
  • سندرم خستگی مزمن
  • عفونت های واژینال
  • روماتیسم
  • و …

اوزون در مقابل بیماری های ویروسی

همانطور که می دانید بیماری ایدز به دنبال درگیر شدن با ویروس HIV به وجود می آید. از آنجایی که بیماری ویروسی می باشد، نمی توان از طیف وسیع آنتی بیوتیک ها برای درمان استفاده کرد. تنها راهی که وجود دارد، حمایت از سیستم ایمنی بدن است تا بتواند به خوبی با ویروس مبارزه کند. اما در این میان طریقه اثرگذاری اوزون تا حدودی متفاوت است. اوزون می تواند به طور مستقیم بر روی ویروس ها نیز اثر بگذارد.

اوزون درون بدن در ابتدا به پراکسید هیدروژن و سپس به مولکول و اتم های اکسیژن تبدیل می شود. بنابراین تمام خواص درمانی مربوط به اوزون، مرتبط با پراکسید هیدروژن و اکسیژن است. زمانی که ویروس ها وارد بدن می شوند، پس از تجمع در یک محل شروع به فعالیت می کنند. فعالیت آن ها منجر به تولید موادی می شود که برای بدن سم تلقی می شوند. گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن نمی تواند این سموم را دفع کند. از طرفی دیگر، از لحاظ شیمیایی این سموم بر اثر اکسیداسیون سوزانده می شوند و از این طریق اکسیژن بر روی آن ها اثر می گذارد. بعد از اکسید شدن تبدیل به کربن دی اکسید و آب می شوند و از این طریق دفع می شوند.

اوزون تراپی از چه طریقی در درمان ایدز موثر است؟

در قسمت قبل، گوشه ای از مکانیزم عملکرد اوزون را توضیح دادیم. اما کار به اینجا ختم نمی شود و اوزون می تواند نتایج بسیار بهتری را نیز ایجاد کند. با اوزون تراپی برای درمان ایدز اتفاقات زیر در بدن شما رخ می دهد:

تحریک گلبول های سفید

افزایش سطح اکسیژن خون می تواند گلبول های سفید را تحریک کند و از این طریق باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود. با تحریک گلبول های سفید مقابله با بیماری های ویروسی با شدت بیشتری انجام می شود.

کاهش لود ویروس ایدز

ویروس ها به محض اینکه وارد یک سلول زنده می شوند، توانایی تکثیر را کسب می کنند. بنابراین شروع به زیاد شدن می کنند. این موضوع با سرعت زیادی رخ می دهد. زمانی که سلول دیگر جایی برای حضور ویروس نداشت، پاره می شود و ویروس ها پخش می شوند. اوزون پس از ورود به بدن به پراکسید هیدروژن تبدیل می شود. این پراکسید هیدروژن به طور مستقیم می تواند ویروس ها را از بین ببرد و ساختار آن ها را نابود کند. به همین خاطر می تواند باعث کاهش درگیری بدن با ویروس شود.

افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها

اوزون از طریق دو مکانیسم باعث افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها می شود:

افزایش گردش خون

با افزایش جریان خون ورودی به بافت ها، اکسیژن بیشتری نیز وارد بافت می شود. این اکسیژن می تواند در ترمیم بافتی در سطح سلولی مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی دیگر، رادیکال های اکسیژن می توانند به عنوان ضد ویروس و یا ضد توکسوئید عمل کنند.

افزایش غشای گلبول قرمز

در تحقیقات مختلف مشخص شده است که اوزون می تواند غشای گلبول های قرمز را وسیع تر کند. این موضوع باعث می شود که گلبول های قرمز توانایی حمل اکسیژن بیشتری را داشته باشند. بنابراین می توانند کار اکسیژن رسانی به بافت را بهتر انجام دهند.

تسریع چرخه اسید سیتریک

چرخه اسید سیتریک اصلی ترین چرخه بدن در سطح سلولی برای تولید انرژی می باشد. با استفاده از این چرخه، انرژی ذخیره شده در قندها آزاد می شود. اوزون با افزایش فعالیت چرخه اسید سیتریک، انرژی در دسترس سلول های بدن را افزایش می دهد. زمانی که سلول انرژی کافی را در اختیار داشته باشد، روند ترمیم و سوخت و ساز بیشتر می شود. این موضوع می تواند به افزایش تولید گلبول های سفید منجر شود. با افزایش غلظت گلبول های سفید در خون و یا بافت ها، پاسخ ایمنی به ویروس HIV قوی تر خواهد شد.

درمان ایدز با اوزون تراپی از چه طریقی انجام می شود؟

راه های مختلفی برای اعمال اوزون بر روی بدن وجود دارد. این موضوع به طور کامل به پزشک شما بستگی دارد. اما چند راه رایج وجود دارد که در این قسمت برای شما توضیح می دهیم.

اتوهموتراپی

درمان ایدز با اوزون تراپی

رایج ترین راه اوزون تراپی در بیماری های ویروسی استفاده از روش اتوهموتراپی می باشد. در این روش مقداری خون از فرد گرفته می شود. سپس خون مریض را با اوزون ترکیب می کنند. و دوباره خون به خود فرد تزریق می شود. اوزونی که در اتوهموتراپی استفاده می شود، با استفاده از ژنراتورهای اوزون ساز پزشکی تولید می شود. این فرآیند به طور کامل استریل می باشد و نهایتا از اوزون 5 درصد حجمی استفاده می شود.

اعمال اوزون از طریق پوست

در این روش که کاملا غیر تهاجمی محسوب می شود، اوزون از طریق روش هایی مانند سونای اوزون بر روی پوست فرد اعمال می شود. در این روش جذب اوزون از طریق پوست می باشد و بر روی کل بدن تاثیر می گذارد.

البته روش اتوهموتراپی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی

تا به حال درمان قطعی ای برای ایدز کشف نشده است. تمامی درمان ها به گونه ای حمایتی هستند و سعی در این دارند که این ویروس را به صورت خاموش نگه دارند. در کنار اوزون تراپی درمان های دیگری نیز برای ایدز ارائه شده اند. اما تحقیقاتی که در این زمینه و اثر بخشی درمان های مختلف صورت گرفته است، نشان می دهند که درمان ایدز با اوزون تراپی تاثیر بسزایی داشته است. اوزون با توجه به مکانیسم های مختلفی که توضیح دادیم می تواند بر روی ایدز تاثیر بگذارد و تا حد زیادی آن را سرکوب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *