سونای اوزون چیست؟

سونای اوزون چیست؟

سونای اوزون نوع جدیدی از درمان با فواید متعدد با استفاده از بخاری غنی از اکسیژن و اوزون می باشد که در دمایی بالاتر از دمای بدن به پوست و بقیه بدن نفوذ می کند. اوزون درمانی بدن شما را در هنگام استراحت با استفاده از دستگاه خاصی در معرض دوز سالم و صحیحی از اکسیژن و بخار قرار می دهد. با ما در ادامه ای مقاله همراه باشید تا به سوال” سونای اوزون چیست؟” پاسخ دهیم.

سونای اوزون با استفاده از گاز اوزون به عنوان یک گاز درمانی، اثرات سونای سنتی که تنها با بخار آب انجام میشده است را تقویت میکند. در این روش فرد درون یک محفظه مخصوصی به حالت استراحت قرار می گیرد و در حالی که گاز اوزون در سراسر فضای دستگاه پخش می شود، مدتی را درون دستگاه استراحت میکند. سپس سونا بین 43 تا 48 درجه سانتیگراد گرم می شود و در این محفظه تعریق شما افزایش پیدا می کند و سموم از بدن شما خارج می شود.

کسانی که تجربه استفاده از سونای اوزون را دارند می گویند که این ماده به آن ها در پاکسازی بدن، اکسیژن رسانی به سلول ها، افزایش جریان خون و تقویت سیستم ایمنی کمک میکند. بیماری هایی مانند هپاتیت، تبخال، آرتریت و سندرم خستگی مزمن از جمله بیماری هایی هستند که میتوان با استفاده از سونای اوزون به درمان آن ها پرداخت.

البته دقت داشته باشید محفظه هایی که برای سونای اوزون طراحی شده اند، به گونه ای هستند که سر در خارج از آن قرار میگیرد. این موضوع به این دلیل است که ریه ها، چشم ها و اپیدرم در معرض اوزون تحریک می شوند. و ممکن است باعث آسیب به این قسمت ها شوند. به همین خاطر بهتر است اوزون تراپی را در یک مرکز مطمئن که اپراتورهای آن همگی متخصص هستند انجام دهید.

اوزون چیست؟

اوزون فرمی از اتم اکسیژن می باشد که در آن سه اتم اکسیژن به یکدیگر متصل شده اند.گاز اوزون مورد استفاده در امور پزشکی توسط ژنراتورهای خاصی تولید می شود که کاملا به صورت استریل می باشد. این اوزون در نهایت درون بدن به مولکول و اتم اکسیژن تجزیه می شود و باعث افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها می شود. تحقیقات مختلف ثابت کرده اند، اکسیژنی که از این طریق وارد بدن می شود با سرعت بیشتری جذب خواهد شد.

اکسیژن برای واکنش های شیمیایی که انرژی تولید می کنند، خروج مواد زائد از بدن و سم زدایی ضروری است. از طرفی دیگر وجود اکسیژن باعث افزایش سوخت و ساز می شود و سرعت ترمیم بافتی را افزاییش می دهد. تنفس سطحی، دخانیات، ورزش نکردن، خوردن غذاهای ناسالم و … همگی باعث می شوند که میزان اکسیژن در دسترس بافت به شدت کاهش پیدا کند. بنابراین می توان اثرات سو این نوع سبک زندگی را با استفاده از اوزون تراپی کاهش داد.

فواید سونای اوزون کدامند؟

اوزون تراپی با توانایی خود در تحریک مجاری غدد عرق به عنوان یک روش موثر شناسایی می شود. با افزایش جریان اکسیژن در آن ناحیه، سلامت پوست بهبود می یابد. با افزایش جریان اکسیژن در یک ناحیه از بدن، سلامت پوست بهبود می یابد. بخار راه را برای نفوذ ازن به بدن و کمک به فرآیند سم زدایی از سیستم لنفاوی هموار می کند. در ادامه برخی از مزایای اوزون تراپی با استفاده از سونای اوزون آورده شده است.

تنفس بافتی و سلولی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد

افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها باعث افزایش تنفس سلولی و در نتیجه عملکرد بهتر سلول ها می شود.

افزایش سوخت و ساز

تحقیقات مختلف نشان داده اند، حدود بیست دقیقه استفاده از سونای اوزون می تواند چیزی بین 400 تا 600 کالری بسوزاند. این موضوع باعث کاهش چربی بدن و همچنین کاهش وزن محسوس می شود.

تقویت سیستم ایمنی

اوزون می تواند باعث تحریک انواع گلبول سفید شود. این ماده از طریق اثرگذاری مستقیم بر روی گلبول های سفید، تکثیر آن ها را تحریک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

تقویت گلبول های قرمز خون

استفاده از سونای اوزون باعث می شود که غشای گلبول های قرمز وسیع تر شوند. افزایش غشای سلولی به گلبول های قرمز اجازه می دهد که اکسیژن بیشتری را با خود حمل کنند. در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بهتر انجام خواهد شد. با در قرار گرفتن اکسیژ بیشتر در معرض سلول ها، آن ها می توانند ترمیم را با سرعت بیشتری انجام دهند. علاوه بر این، خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث سم زدایی می شود.

سونای اوزون چیست؟

تاثیر سونای اوزون بر روی پوست

تاثیر بسیار مهم دیگری که سونای اوزون دارد، بر روی پوست فرد می باشد. افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها و به خصوص به پوست باعث می شود که کلاژن سازی تحریک شود. کلاژن پروتئینی می باشد که در کنار سایر پروتئین ها می تواند به شفافیت و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. جوانسازی پوست، از اصلی ترین کاربردهای سونای اوزون در زیبایی می باشد که بعد از چند جلسه استفاده از این روش می توانید تفاوت را به خوبی احساس کنید.

کاهش آلرژی و پاکسازی پوست از خواص دیگر سونای اوزون می باشد. از آنجایی که اوزون می تواند به عنوان یک سم زدای قوی عمل کند، برای پاکسازی پوست از سموم مختلف بسیار کارآمد می باشد. از طرفی دیگر با کاهش آلودگی ها از روی سطح پوست باعث کاهش علائم آلرژیک مانند، قرمزی ها، کهیر و موارد این چنینی می شود.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست

اوزون در بدن تبدیل به پراکسید هیدروژن می شود. در تحقیقات مختلف ثابت شده است که این ماده درون بدن خاصیت ضد نئوپلاستی دارد. این خاصیت باعث می شود که از رشد سلول های سرطانی درون بدن جلوگیری شود. از آنجایی که در سونای اوزون کل بدن در معرض گاز اوزون قرار می گیرد، می تواند به خوبی از خاصیت ضد نئوپلاستی آن استفاده کرد.

از طرفی دیگر با افزایش تولید آنتی اکسیدان ها، به صورت سیستمیک مانع از رشد تومورهای مختلف در سراسر بدن می شود.

در حقیقت طی تحقیقات مختلف ثابت شده است که برخی از خواص اوزون تراپی به روش سونای اوزون، مشابه اتوهموتراپی می باشد.

جمع بندی

استفاده از سونا خواص بسیار زیادی به همراه دارد. حال اگر این امر به صورت سونای اوزون باشد، خواص آن بیشتر نیز خواهد شد. استفاده از اوزون پزشکی و دستگاه سونای حرفه ای می تواند در روند درمان بسیار موثر باشد. بنابراین اگر قصد استفاده از خواص این روش درمانی را دارید، بهتر است این کار را در یک مرکز تخصصی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *